خبر اولسیاسی

فواد حسين: عراق آماده تکرار تجربه گفت وگوهای راهبردی با همسایگان برای حل همه اختلافات است

فؤاد حسین تأکید کرد که عراق آماده تکرار تجربه گفت‌وگوهای راهبردی با همه همسایگان برای حل اختلافات است چون سیاست عراق روابط دوستانه با همسایگانش است.


میدل ایست نیوز:  «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق، در پژوهشکده صلح امریکا درباره دیدگاه عراق در روابط بین‌المللی سخنرانی کرد.

او در این سخنرانی تأکید کرد که عراق در پی برقراری روابط متعادل بر پایه منافع مشترک بدون اجازه دادن به کسی جهت دخالت در امور داخلی و نیز خودداری از برقراری روابطی با یک همسایه علیه همسایه دیگر یا ندیده گرفتن یکی از همسایگان است.

حسین تأکید کرد که روابط با امریکا برای عراق موضوعی راهبردی است و عراق آماده تکرار تجربه گفت‌وگوهای راهبردی با همه همسایگان برای حل اختلافات است چون سیاست عراق روابط دوستانه با همسایگانش است.

او گفت که رابطه با ایران و ترکیه برای عراق به خصوص در بخش اقتصادی اهمیت بسیار دارد و عراق در پی رفع موانع تقویت روابط دوجانبه با این دو کشور است.

وزیر خارجه عراق گفت که اقتصاد عراق مشکل زیرساختی دارد و وابستگی مطلق به نفت باعث مشکلات جدی در دیگر بخش‌ها ازجمله صنایع و کشاورزی شده است.

او گفت که در گفت‌وگوهای راهبردی که دور دوم آن میان وزرای خارجه عراق و امریکا انجام شد تفاهماتی درباره مسائل مربوط به اقتصاد و سرمایه‌گذاری و نفت و انرژی و برق و نیز آموزش و فرهنگ و بهداشت و مبارزه با کرونا به دست آمد و تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا شد.

وی تأکید کرد که عراق نیازمند برنامه‌ای روشن برای آینده است و افزود که عراق در عرصه داخلی نیازمند تدوین نهایی قانون انتخابات در مجلس است.

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا