خبر اولسیاسی

دیدار «مصطفی الکاظمی» با رئیس مجلس امریکا + تصاویر

نخست وزیری عراق در کنگره امریکا با رئیس پارلمان این کشور و تعدادی از نمایندگان پارلمان دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق در کنگره امریکا با «نانسی پلوسی»، رئیس پارلمان امریکا دیدار کرد.

در این دیدار رهبر جمهوری خواهان، برخی اعضای پارلمان امریکا از حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه نیز حضور داشتند.

بررسی راه های توسعه روابط دوجانبه میان عراق و امریکا در زمینه های امنیتی، اقتصادی، آموزشی و سایر زمینه ها، و بررسی افزایش کیفیت عمل نیروهای امنیتی عراق و توانایی های رزمی آنها که روابط میان دو کشور را وارد مرحله جدیدی می کند علاوه بر رایزنی درباره پرونده آوارگان و اقلیت ها در عراق از جمله مسائلی بود که درباره آن بحث و گفت وگو شد.

نخست وزیری عراق ضمن تاکید بر اینکه عراق کشوری دارای حاکمیت است و تعامل با آن باید بر اساس اصل احترام به حاکمیت عراق باشد، لزوم گسترش همکاری ها میان عراق و امریکا به خصوص در زمینه اقتصاد را بیان کرد.

وی تاکید کرد افق های همکاری میان بغداد و واشنگتن فقط در زمینه امنیتی و نظامی خلاصه نمی شود بلکه شامل زمینه های دیگری از جمله بازسازی عراق و ایجاد شراکت اقتصادی با ایالات متحده امریکا نیز خواهد بود.

الکاظمی ضمن اشاره به نوع رابطه میان دو کشور پس از پایان جنگ با داعش تاکید کرد گفت وگوی راهبردی میان عراق و امریکا نکات مهمی داشت و روابط دوجانبه عراق و امریکا را وارد مرحله جدیدی می کند.

از طرفی دیگر پلوسی ضمن خوشامدگویی و استقبال از نخست وزیری عراق و هیئت همراه او، گام هایی که الکاظمی پس از تصدی منصب نخست وزیری در عراق برداشت و تلاش هایی که دولت عراق در پرونده اقلیت های جامعه عراق و آوارگان انجام داد را تحسین کرد.

رئیس پارلمان امریکا بیان کرد امریکا از دولت کنونی عراق و گرایشات ملی آن حمایت می کند و ضمن تاکید بر اینکه عراق کشوری مستقل و مهم در منطقه ای سخت است، اشاره کرد که اجماعی برای حمایت از استقلال دولت عراق و حمایت از حکومت عراق و تلاش های آن در جنگ با داعش وجود دارد.

در همین راستا نخست وزیری عراق نیز تاکید کرد که پرونده اقلیت ها و آوارگان بخش بزرگی از اهتمام دولت عراق را دربر گرفته و دولت عراق مصمم است آوارگان را به مناطق خود بازگرداند و تمامی مشکلاتی را که اقلیت ها در عراق با آن مواجهند حل کند و برای حمایت از آن ها و توانمند سازیشان تلاش کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا