خبر اولسیاسی

رزمایش دریایی امارات و یونان در دریای مدیترانه در سایه تنش با ترکیه

رسانه‌های ترکیه خبر دادند امارات که برای تعمیق همکاری با مصر و یونان علیه ترکیه در دریای مدیترانه در تلاش است، به زودی در سایه تنش حاکم بر این منطقه، رزمایش دریایی با یونان برگزار خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: رسانه‌های ترکیه اعلام کردند امارات که برای تعمیق همکاری با مصر و یونان علیه ترکیه در دریای مدیترانه در تلاش است، به زودی در سایه تنش حاکم بر این منطقه، رزمایش دریایی با یونان برگزار خواهد کرد.

روزنامه حریت ترکیه تصریح کرد که 4 جنگنده F-16 امارات به پایگاه هوایی سودا در جزیره کریت رسیدند تا در رزمایش مشترک با یونان که 10 روز طول خواهد کشید، شرکت کنند.

این رزمایش دریایی امارات و یونان پس از آن برگزار می‌شود که هفته گذشته یونان به همراه فرانسه و جنگنده‌های این کشور رزمایشی در شرق دریای مدیترانه برگزار کرد.

همزمان با تداوم تنش‌ها میان ترکیه و یونان به دلیل اختلاف در قلمروی دریایی، انتظار می‌رود از روز دوشنبه که پارلمان یونان توافق دریایی با مصر را مورد تصویب قرار خواهند داد، تنش‌ها میان آنکارا و آتن بیش از پیش افزایش یابد.

از سوی دیگر، روزنامه ینی شفق گزارش داده که استقرار جنگنده‌های F-16 امارات پس از مذاکرات روسای ستاد مشترک ارتش دو کشور انجام شده است.

اختلافات میان کشورهای حوضه دریای مدیترانه پس از توافق دوجانبه ترکیه و لیبی برای ترسیم قلمروی دریایی در سایه وجود منابع عظیم انرژی در بستر این دریا به عاملی برای تشدید منازعات و تبدیل آن به جنگی میان کشورهای یاد شده انجامیده است.

منبع
العربی21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا