تلگرامسرخط خبرهاسیاسی

ائتلاف ضدداعش مانع از پوشش مراسم تحویل پایگاه عراقی التاجی توسط العهد، العالم و النجباء شد

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش از پوشش خبری مراسم تحویل پایگاه التاجی به نیروهای عراقی توسط شبکه‌های «العهد، العالم و النجباء» ممانعت کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش از پوشش خبری مراسم تحویل پایگاه التاجی به نیروهای عراقی توسط شبکه‌های «العهد، العالم و النجباء» ممانعت کردند.

در ویدئویی که توسط «محمد العواد»، خبرنگار شبکه العهد منتشر شده، آمده است که قرار بود ائتلاف بین‌المللی ضدداعش پایگاه نظامی التاجی را به نیروهای عراقی تحویل دهند و دعوت‌نامه‌ای از فرماندهی عملیات مشترک برای پوشش مراسم تحویل دریافت کردیم اما نیروهای امریکایی ائتلاف مذکور به صورت گزینشی مانع از حضور تیم رسانه‌ای برخی شبکه‌ها شدند.

العواد افزود: نیروهای امریکایی علیرغم دعوت فرماندهی عملیات مشترک، مانع از ورود شبکه‌های العهد، العالم و النجباء برای پوشش مراسم مذکور شدند که این اقدام با آزادی بیان و حق رسانه‌ها در انتقال اطلاعات در تعارض قرار دارد.

وی در پایان اظهار داشت: ما علت این کار را نمی دانیم، ما در اراضی عراق قرار داریم و امریکایی‌ها حق ندارند که مانع از تردد رسانه‌های عراقی در کشورشان شوند.

شبکه ماهواره‌ای العالم وابسته به ایران، شبکه العهد متعلق به گروه عصائب أهل الحق عراق و شبکه النجباء هم وابسته به جنبش النجبای عراق است.

ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا امروز پایگاه نظامی التاجی در عراق را تخلیه و آن را تحویل نیروهای امنیتی عراق داد.

این هشتمین پایگاهی است که نیروهای امریکایی تخلیه کرده و آن را تحویل نیروهای امنیتی عراق داده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا