اقتصادیسرخط خبرها

تاکید سفارت ایران بر تداوم صدور روادید رایگان برای اتباع عراقی

در پی اقدام برخی شرکت‌های گردشگری عراقی در دریافت وجه نقد از علاقه‌مند سفر به ایران با ادعای هزینه صدور روادید، کنسول سفارت ایران در بغداد تاکید کرد که هزینه صدور روادید سفر به ایران برای اتباع عراقی رایگان است.

میدل ایست نیوز: در پی اقدام برخی شرکت‌های گردشگری عراقی در دریافت وجه نقد از علاقه‌مند سفر به ایران با ادعای هزینه صدور روادید، کنسول سفارت ایران در بغداد تاکید کرد که هزینه صدور روادید سفر به ایران برای اتباع عراقی رایگان است.

«عباس احمیدی»، در سخنانی تصریح کرد: مسافران عراقی نیازی به مراجعه به شرکت‌های گردشگری برای اخذ روادید ندارند و با مراجعه مستقیم به تمامی کنسولگری‌های ایران در عراق می توانند، روادید رایگان دریافت کنند.

وی کنسولگری های فعال ایران در عراق را در شهرهای بغداد، بصره، کربلای معلا، نجف اشرف، اربیل و سلیمانیه ذکر کرد و گفت که وزارت امور خارجه ایران به دلیل همه گیری کرونا، پیشتر در دستور العملی ویژه، اقشاری از مردم عراق را که می توانند به ایران سفر کنند، مشخص کرده است.

به گفته وی، اتباع عراقی دارای همسر ایرانی و فرزندان آنان، عراقی های دارای اقامت در ایران و یا کسانی که درصدد تکمیل دوره درمان خود در ایران هستند یا دانشجویان به علاوه بازرگانان و سرمایه گذاران می توانند اکنون به ایران سفر کنند.

کنسول ایران در بغداد تاکید کرد که انواع روادید صادره از کنسولگری‌های ایران در عراق، از جمله روادید افراد دارای همسر ایرانی و فرزندان آنها، تحصیل، متعدده (مولتی ویزا)، حق کار، درمان و روادید سرمایه گذاری، تجارت و غیره همگی به صورت رایگان است.

احمیدی همچنین گفت که کنسولگری‌های ایران به صورت مستقیم این روادیدها را صادر می کنند و نیاز به مراجعه به شرکت های گردشگری در عراق نیست.

حسب دستور العمل کمیته امنیتی، بهداشتی، اجتماعی، انتظامی ستاد مبارزه با کرونای در ایران، فعلا سفر با هدف گردشگری و زیارت به ایران مشمول این دستور العمل نیست.

بر اساس توافق «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران و دولت وقت عراق به نخست وزیری «عادل عبدالمهدی»، از ابتدای سال ۹۸ روادید سفر به دو کشور رایگان شده و این توافق همچنان به قوت خود باقی است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا