تلگرامخبر اولسرخط خبرها

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم: در بصره می مانیم و آماده انجام هر خدمتی هستیم

ارتشبد «عبدالوهاب الساعدی» تأکید کرد که این دستگاه آماده هرگونه انجام خدمت در استان بصره است.

میدل ایست نیوز: ارتشبد «عبدالوهاب الساعدی»، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق، تأکید کرد که این دستگاه آماده هرگونه انجام خدمت در استان بصره است.

او پس از جلسه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در ستاد عملیات بصره، گفت: «در بصره می مانیم و آماده انجام هر خدمتی هستیم».

در ساعات پایانی شب گذشته، مصطفی الکاظمی به محض بازگشت از سفر خود به ایالات متحده، وارد بصره شد و در ستاد عملیات بصره جلسه ای فوق العاده تشکیل داد.

در این جلسه که در پی تحولات امنیتی اخیر در استان بصره و ترور تعدادی از فعالان مدنی با حضور وزرای دفاع و کشور و رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم و رئیس دستگاه امنیت ملی و مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد ارتش و جانشین فرمانده عملیات مشترک برگزار شد الکاظمی ضمن ابراز تأسف از حوادث اخیر استان بصره گفت اینکه پس از بازگشت از سفر خارجی مستقم وارد بصره شده به علت حادثه ای استثنایی است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که بصره اهمیت بسیاری دارد و نمی توان اجازه ناتوانی امنیتی در حفاظت از آن و فرزندانش را داد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که هرگونه اشتباه امنیتی در بصره قابل قبول نیست، چه از جانب فرماندهان چه از جانب عناصر و افزود که هر کس اشتباهی در عملکرد خود مرتکب شود با او برخورد خواهد شد.

او گفت هیچ فرماندهی حق ندارد ضعیف عمل کند و اگر چنین کرد در جای خود نخواهد ماند و همه باید متوجه مسئولیت امنیتی خود در تحقق ثبات چه در بصره و چه در دیگر استان ها باشند.

الکاظمی تأکید کرد که عملیات ترور اخیر در بصره یک اختلال امنیتی خطرناک است که نمی توان آن را دست کم گرفت اما شاهد اقدامی امنیتی متناسب با این خطر در استان بصره نبودیم.

وی بر اهمیت بازیافتن اعتماد شهروندان به نیروهای امنیتی تأکید کرد و از آنها خواست که با همه توان برای شناسایی جنایتکاران در کوتاه ترین زمان ممکن بدون هرگونه ترس و نگرانی اقدام کنند و گفت ترسوها و بزدلان در دستگاه امنیتی جایی ندارند.

هفته گذشته ترور سه فعال مدنی در بصره باعث اعتراضات گسترده و تظاهرات در این شهر شد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا