سرخط خبرها

مقام نظامی ارشد عراقی: بغداد علاقه‌مند به خرید جنگنده‌های سوخو 57 روسیه است

بازرس نظامی وزارت دفاع عراق تاکید کرد بغداد به شکل مستمر برای توسعه همکاری نظامی با وزارت دفاع روسیه به ویژه در زمینه پدافند هوایی در حال برنامه‌ریزی است.

میدل ایست نیوز: سرلشکر عماد یاسین الزهیری، بازرس نظامی وزارت دفاع عراق تاکید کرد بغداد به شکل مستمر برای توسعه همکاری نظامی با وزارت دفاع روسیه به ویژه در زمینه پدافند هوایی در حال برنامه‌ریزی است.

الزهیری در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: وزارت دفاع عراق به طور مداوم برای توسعه همکاری نظامی و هماهنگی با وزارت دفاع روسیه در حوزه‌های پدافند هوایی، نیروهای زمینی و خودروهای نفربر در حال برنامه‌ریزی است.

بازرس وزارت دفاع عراق اظهار داشت: همکاری میان دو کشور بر حوزه‌های آموزشی و ارتقای توانمندی ارتش عراق با مدنظر قرار دادن شرایط مبارزه با تروریسم و برخی فاکتورهای اقتصادی تمرکز دارد و در سایه این فاکتورها میزان و نوع تسلیح و تبادل تجربیات مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه عراق بالگردهای روسی بسیاری نظیر ام 35، ام 28 و ام 17 در اختیار دارد، اظهار داشت: این بالگردها یکی از نقاط قوت نیروی هوایی عراق محسوب می‌شود اما در عین حال ما نیازمند جنگنده‌های نوینی هستیم.

این مقام نظامی عراقی تصریح کرد: بغداد علاقه‌مند به خرید جنگنده‌های سوخو 57 و نفربرهای روسی است.

الزهیری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا عراق خرید نفربرهای روسی علاقه دارد، گفت: بله بغداد در پی خرید این خودورها است.

 

 

منبع
اسپتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا