تلگرامسرخط خبرها

کویت متعهد به بازسازی سیلوی گندم بندر بیروت شد

سفیر کویت در بیروت اعلام کرد این کشور سیلوهای گندم در بندر بیروت را بازسازی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالعال القناعی»، سفیر کویت در بیروت اعلام کرد این کشور سیلوهای گندم در بندر بیروت را بازسازی خواهد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، القناعی افزود: به نظر ما بهترین راه و مناسب‌ترین حوزه برای کمک‌های مادی، بازسازی سیلوهایی است که ذخیره استراتژیک گندم را برای کشور برادر لبنان تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: این سیلوها اساسا در سال ۱۹۶۹ با وامی از جانب صندوق توسعه کویت ساخته شده بودند و ما صلاح دیدیم که بازسازی سیلوها را اعلام کنیم تا همچنان ذخیره استراتژیک گندم را برای مردم لبنان تامین کنند.

سفیر کویت در بیروت در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا کویت کمکی برای راه‌اندازی بندر بیروت ارائه می‌دهد، گفت: تا به الان هیچ درخواست مشخصی از لبنان دریافت نکرده‌ایم ولی معتقدم که برای بازسازی آنچه در این فاجعه چه بندر که تخریب شده است یا مناطقی که در پی انفجار آسیب دیده است، یک کنفرانس بین‌المللی از طریق سازمان ملل برگزار خواهد شد تا میزان ضررها و چگونگی ورود کشورها برای ارائه آنچه برای اصلاح ضررها چه در بندر یا غیره ضروری است، مشخص شود.

القناعی در مورد مشارکت کویت در اقدام سازمان ملل جهت جمع آوری حدود ۳۵ میلیون برای کمک‌های فوری به لبنان، تصریح کرد: کویت با طرحی خودجوش، یک پل هوایی را ایجاد کرد و همچنین در کنفرانسی که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به آن دعوت کرده بود، شرکت کرد و متعهد شد که ۴۱ میلیون دلار برای کمک به لبنان بدهد که ۳۰ میلیون دلار از آن به عنوان تعهدات قبلی و ۱۱ میلیون دلار به عنوان کمک‌های امدادرسانی، درمانی و غذائی است.

کویت هیچ روزی در حمایت از هر تلاش بین‌المللی برای دراز کردن دست یاری به سمت کشور برادر لبنان کوتاهی نکرده است.

در انفجار ویرانگر بندر بیروت، علاوه بر جان باختن بیش از 170 تن و مصدوم شدن هزاران نفر، صدها ساختمان از جمله سیلوهای نگهداری گندم بیروت به شدت آسیب دید.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا