تلگرامخبر اولسیاسی

دستور «الکاظمی» برای حفاظت از تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در جلسه امروز شورای وزیران دستوراتی برای حفاظت از تظاهرات کنندگان، مقابله با درگیری های عشائری و هرگونه حمله به نیروهای امنیتی صادر کرد.

میدل ایست نیوز: جلسه شورای وزارتی امنیت ملی عراق امروز دوشنبه به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای بررسی آخرین وضعیت امنیتی عراق برگزار شد.

الکاظمی در ابتدای این جلسه تاکید کرد نیروهای امنیتی باید از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز محافظت کرده و به مطالبات مشروع آنها که جزء اولویت های عمل به آن در زمان کنونی است گوش دهند علاوه بر اینکه باید شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات را آماده کرده و برای تامین آنچه برای موفقیت آن نیاز است تلاش کنند.

وی همچنین بر مخالفت خود با هرگونه حمله به نیروهای امنیتی که حفاظت لازم را برای تظاهرات مسالمت آمیز تامین می کنند تاکید کرد.

نخست وزیری عراق تاکید کرد حکومت با هر تلاشی برای برهم زدن امنیت و ثبات مقابله می کند و بیان کرد که مطالبه حقوق باید با احترام به قانون انجام شود.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که آموزش نیروهای مسئول حفاظت از تظاهرات کنندگان و توانمندسازی آنها ضروریست تا نیروهای امنیتی بتوانند مسئولیت خود را با راندمانی بالا و رعایت نظم و پایبندی به اصول حقوق بشر انجام دهند.

در این جلسه همچنین به بررسی پدیده درگیری های عشائری در برخی از استان ها و لزوم اتخاذ گام هایی برای پایان دادن به آن به عنوان پدیده ای غیر متمدن که باعث ایجاد ترس در میان اهالی منطقه و موجب قربانی شدن تعدادی بی گناه می شود علاوه بر اینکه استفاده از سلاح غیرقانونی نیز است، پرداخته شد.

الکاظمی در این جلسه به بررسی پدیده شایعات و تاثیر منفی آن بر ثبات جامعه پرداخت و دستور داد با هر نوع شایعه ی مغرضانه ای به خصوص در رابطه با دستگاه های امنیتی برخورد و اقدامات تضمین کننده ای برای تقویت عمل به اصول حقوق بشر بر اساس استانداردهای بین المللی در زندان ها اتخاذ شود.

پرونده حفاظت از زندان ها و تقویت اقدامات امنیتی در آن از دیگر مسائلی مورد بررسی در نشست امروز بود.

الکاظمی بر لزوم بهبود سطح حفاظتی زندان ها و تامین امکانات تضمین کننده برای تقویت عمل به اصول حقوق بشر بر اساس استانداردهای بین المللی در زندان ها تاکید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا