سرخط خبرهاسیاسی

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق: موضوع فساد پیوند تنگاتنگی با حوادث بصره دارد

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که فساد تأثیر فراوانی در آنچه در استان بصره می گذرد دارد.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که فساد تأثیر فراوانی در آنچه در استان بصره می گذرد دارد.

او در مصاحبه با تلویزیون رسمی عراق گفت که «فرمانده کل نیروهای مسلح با جدیت وضعیت امنیتی استان بصره را پیگیری می کند» و افزود که برای حل مشکل این استان یک عملیات امنیتی لازم نیست بلکه باید دست به اقدامات اطلاعاتی زد و قانون شکنان را شناسایی کرد.

رسول گفت که بخشی از آنچه در بصره می گذرد به این علت است که این استان منبع اقتصاد عراق است و افزود که دستور نخست وزیر برای سلطه کامل نیروهای امنیتی بر گذرگاه های مرزی و بنادر نیز به این مسئله مربوط می شود.

او گفت که فرمانده کل نیروهای مسلح در سفر خود به بصره وعده داد که با نیروهای امنیتی ای که کم کاری کنند برخورد جدی خواهد کرد و با قاطعیت به آنان گفت که مسئولیت هایی دارند و اگر از چیزی می ترسند در دستگاه امنیتی عراق جایی نخواهند داشت.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود که پس از اجرای منع تردد خودروهای ضد گلوله و فاقد پلاک در روز اول بیش از 100 خودرو ضبط شد.

او افزود که در حال حاضر نیروهای اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیده اند که می تواند به شناسایی جنایتکاران بینجامد.

بصره هفته گذشته در پی ترور چند فعال مدنی به دست افراد ناشناس شاهد تظاهرات و ناآرامی هایی بوده است.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، به محض بازگشت از سفر خود به ایالات متحده به بصره رفت و جلسه ستاد عملیات بصره را با حضور وزرای دفاع و کشور و رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم و رئیس دستگاه امنیت ملی و مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد ارتش و جانشین فرمانده عملیات مشترک برگزار کرد.

الکاظمی ضمن ابراز تأسف از حوادث اخیر استان بصره گفت اینکه پس از بازگشت از سفر خارجی مستقیم وارد بصره شده به علت حادثه ای استثنایی است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که بصره اهمیت بسیاری دارد و نمی توان اجازه ناتوانی امنیتی در حفاظت از آن و فرزندانش را داد.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که هرگونه اشتباه امنیتی در بصره قابل قبول نیست، چه از جانب فرماندهان چه از جانب عناصر و افزود که هر کس اشتباهی در عملکرد خود مرتکب شود با او برخورد خواهد شد.

او گفت هیچ فرماندهی حق ندارد ضعیف عمل کند و اگر چنین کرد در جای خود نخواهد ماند و همه باید متوجه مسئولیت امنیتی خود در تحقق ثبات چه در بصره و چه در دیگر استان ها باشند.

الکاظمی تأکید کرد که عملیات ترور اخیر در بصره یک اختلال امنیتی خطرناک است که نمی توان آن را دست کم گرفت اما شاهد اقدامی امنیتی متناسب با این خطر در استان بصره نبودیم.

وی بر اهمیت بازیافتن اعتماد شهروندان به نیروهای امنیتی تأکید کرد و از آنها خواست که با همه توان برای شناسایی جنایتکاران در کوتاه ترین زمان ممکن بدون هرگونه ترس و نگرانی اقدام کنند و گفت ترسوها و بزدلان در دستگاه امنیتی جایی ندارند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا