سرخط خبرهاسیاسی

ایالات متحده: کمیته های فرعی برای پیگیری توافقات عراق و امریکا به زودی تشکیل می شود

«جوی هود» تأکید کرد که قرار است طی چند ماه آینده نشست های کمیته های فرعی هماهنگی در بخش های مختلف برای تقویت روابط دوجانبه و پیگیری توافقات برگزار شود.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه امریکا تأکید کرد که موضوع حفاظت از هیئت های دیپلماتیک و نیروهای امریکایی در عراق از موضوعات مورد بحث در مذاکرات هیئت امریکایی در عراق بوده است.

«جوی هود»، معاون دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور خاورمیانه، در کنفرانسی مطبوعاتی که درباره نتایج مذاکرات امریکا و عراق در واشنگتن برگزار شده بود گفت در دیدار مقامات امریکایی با مقامات عراقی «امریکا بر احترام به حاکمیت ارضی عراق و عراق بر تعهد خود به حفاظت از نیروهای امریکایی و هیئت های دیپلماتیک تأکید کرده است».

او گفت که در این دیدارها بر شراکت پایدار دو کشور تأکید شده است و افزود که هدف از دور دوم گفت وگوها پیشبرد مذاکرات دور اول و تبدیل آن به نقشه راه مفصلی برای تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور بوده است.

وی تأکید کرد که این هدف در دور دوم گفت وگوها که به ریاست وزرای امور خارجه عراق و امریکا برگزار شد به دست آمد.

هود تأکید کرد که قرار است طی چند ماه آینده نشست های کمیته های فرعی هماهنگی در بخش های مختلف برای تقویت روابط دوجانبه و پیگیری توافقات برگزار شود.

در سفر هفته گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، به واشنگتن دور دوم گفت وگوهای راهبردی عراق و امریکا برگزار شد.

در این سفر رئیس جمهور امریکا بر خروج نیروهای امریکایی از عراق طی یک بازه زمانی سه ساله تأکید کرد و طرفین توافق کردند که کمیته فنی مشترکی جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از عراق را تعیین کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا