سرخط خبرهاسیاسی

رئیس شورای امنیت: امکان اجرای درخواست امریکا برای فعالسازی مکانیسم ماشه علیه ایران وجود ندارد

رئیس شورای امنیت سازمان ملل گفت با توجه به اینکه تنها یک کشور از کشورهای عضو شورای امنیت موافق فعالسازی مکانیسم ماشه علیه ایران است امکان اجرای آن وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: «دیان تریانشاه دجانی»، رئیس شورای امنیت سازمان ملل و نماینده اندونزی در سازمان ملل متحد گفت که امکان اجرای درخواست امریکا برای بازگرداندن تحریم های علیه ایران بر اساس مکانیسم ماشه وجود ندارد.

دجانی در نشست شورای امنیت گفت: «توافقی میان اعضای شورای امنیت (15 کشور) در خصوص درخواست امریکا مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تحریم های علیه ایران وجود ندارد از این رو نمی توان در این زمینه اقدامی کرد.»

این سخنان، موضع رئیس شورای امنیت سازمان ملل نسبت به درخواست امریکا برای فعالسازی مکانیسم ماشه بود که بنا به درخواست نماینده روسیه در شورای امنیت که از وی خواسته بود موضعش را بیان کند ایراد شد.

رئیس شورای امنیت اظهار داشت: «نامه های زیادی از کشورهای عضو شورای امنیت دریافت کردم و برایم من مشخص است که یک عضو در شورای امنیت موضع متفاوت با سایر اعضا دارد اما سایر اعضا دیدگاه هایشان نسبت به این موضوع مختلف است در نتیجه اقدامات بیشتری نمی توانیم اتخاذ کنیم.»

این اولین باری نیست که امریکا در پیشبرد پروژه های خود در شورای امنیت شکست می خورد بلکه پیش از این نیز در پروژه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ناکام ماند.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا