سرخط خبرهاسیاسی

دو کشته و تعدادی مجروح در درگیری مذهبی در جنوب لبنان

درگیری مذهبی میان شیعیان و اهل سنت در جنوب لبنان دو کشته و چند مجروح برجای گذاشت.

میدل ایست نیوز: ارتش لبنان در بیانیه ای از کشته شدن دو نفر و مجروح شدن عده ای دیگر در درگیری های میان دو گروه مسلح در منطقه خلدة در جنوب بیروت خبر داد.

ارتش لبنان اعلام کرد که در این درگیری ها که شب گذشته و به علت مسائل مذهبی میان شیعیان و اهل سنت رخ داده 4 نفر از جمله دو سوری بازداشت شدند.

گفتنی است این درگیری ها به علت مشاجره بر سر برافراشتن پرچم عاشورا که یکی از روزهای مقدس در نزد شیعیان است رخ داده و سپس شدت گرفته است.

به گزارش ارتش لبنان این درگیری ها به شدت بالا گرفته و دو طرف به استفاده از سلاح و شلیک آر پی جی روی آوردند.

یک مسؤول بلندپایه لبنانی که نخواست نامش فاش شود نیز در این باره اعلام کرد که اوضاع پس از ساعات ‌ها درگیری، آرام شده است.

برخی منابع خبری مدعی شدند این درگیری مسلحانه میان عرب‌های منطقه خلده و نیروها و طرفداران حزب الله صورت گرفته است، اما حزب الله آن را تکذیب کرد.

در همین راستا، «محمد عفیف»، مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان به شبکه المیادین گفته که حادثه درگیری منطقه خلده واقع در جنوب بیروت، هیچ ارتباطی به مقاومت لبنان ندارد.

بسیاری از احزاب سیاسی لبنان در خصوص آغاز این درگیری‌ها بسیار نگران هستند و بیم آن دارند که در سایه شرایط بحرانی که لبنان با آن رو به روست و نیز با توجه به خلأ سیاسی و استعفای دولت “حسان دیاب” این حوادث افزایش یابد.

این درگیری در حالی رخ می دهد که لبنان بر اثر اوضاع اقتصادی به علت ویروس کرونا و سایر مسائل دچار وضعیت بدی شده و اکنون و در پی استعفای دولت حسان دیاب نیز با بحران سیاسی و بر اثر افزایش ابتلا به ویروس کرونا دچار بحران بهداشتی شده افزون بر اینکه انفجار در بندر بیروت نیز خسارت های مالی و مادی و جانی بسیاری وارد کرده است.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا