اقتصادیتلگرامخبر اولسیاسی

مجله امریکایی: ورود به منطقه مدیترانه، استراتژی جدید عراق است

یک گزارش در مجله ای امریکایی، تغییر استراتژیک سیاست عراق و روی آوردن آن به منطقه مدیترانه را بسیار خوب و در راستای منافع عراق توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: یک گزارش منتشر شده در مجله امریکایی «the national interest» اشاره کرد که تغییر استراتژیک سیاست عراق و روی آوردن آن به منطقه مدیترانه، گامی بسیار خوب و به نفع عراق است.

به نوشته این مجله نفت تنها منبع بغداد نیست بلکه مردمی که زندگیشان را سال ها با فقر گذرانده اند بزرگترین سرمایه عراق اند.

پیش از این «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق در سفری به اردن در هفته گذشته در نشستی سه جانبه سران اردن، عراق و مصر به بررسی همکاری های اقتصادی و سیاسی پرداخت و این نشست به توافقاتی اقتصادی در راستای منافع عراق منجر شد.

این گزارش اشاره دارد که الکاظمی تلاش می کند که عراق را به قبرس و یونان که اخیرا از استخدام ترک ها صرف نظر کرده اند پیوند دهد و این همان چیزی است که رهبری عراق به دنبال استخدام مردم خود در دو کشور است که منافعی برای همه طرف ها دارد.

گفتنی است 40 درصد از ساکنان عراق که پس از سال 2003 و سقوط رژیم صدام حسین به دنیا آمدند اکنون آماده ورود به بازار کارند.

دیپلماسی عراق در دو ماه گذشته بسیار قوی بوده از آنجا که الکاظمی ابتدا به تهران رفته و پس از آن در امریکا قرار دادهای مهمی در بخش های نفت و برق عراق امضا کرده است.

عراق شرایط اقتصادی سختی را پس از انتشار ویروس کرونا پشت سر می گذارد و این امر بر سختی پروژه اصلاح گرایانه نخست وزیری عراق می افزاید.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا