سرخط خبرهاسیاسی

«مصطفی ادیب» رسما مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد

بعد از پایان رایزنی‌های پارلمانی احزاب و گروه‌های سیاسی لبنانی «مصطفی ادیب» با ۹۰ رای موافق، مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد.

میدل ایست نیوز: پس از پایان رایزنی‌های پارلمانی احزاب و جریان‌های سیاسی لبنانی «مصطفی ادیب» با ۹۰ رای موافق، مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد.

نشست امروز پارلمان لبنان با حضور «میشل عون»، رئیس جمهور این کشور به منظور تعیین نامزدهایی برای تصدی پست نخست وزیری لبنان برگزار شد، در این نشست احزاب و جریان‌های سیاسی لبنان بر سر تعیین مصطفی ادیب به عنوان نامزد نخست وزیری این کشور توافق کردند.

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان در پی نامزدی برای تشکیل کابینه با بیان اینکه اکنون وقت عمل است، در کاخ بعبدا اظهار داشت: مفتخر به ملاقات با میشل عون شدم و ایشان ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان را به من ابلاغ کردند.

وی افزود: از خدا می‌خواهم ما را در تشکیل دولت جدید لبنان در اسرع وقت در این شرایط سخت به خصوص بعد از انفجار بندر بیروت موفق بدارد.

نخست وزیر مکلف تاکید کرد: همه لبنانی‌ها نسبت به حال و آینده خود نگرانند به اذن خداوند در ماموریت تیم کاری وزارتی از افراد هم‌جنس و افراد شایسته و متخصص موفق خواهیم شد.

او اضافه کرد: توانستیم بر غم‌ها، دردها و گرسنگی فائق بیاییم و کشورمان را سرپا کنیم، ایمان ما به خدا و کشورمان ثابت است و قادر به سر پا شدن هستیم.

مصطفی ادیب از 2013 میلادی مسئولیت سفارت لبنان در آلمان را برعهده دارد، وی دارای مدرک دکترای حقوق و علوم سیاسی است و به عنوان مدرس حقوق بین‌الملل، قانون اساسی، جغرافیای سیاسی و روابط بین‌الملل در دانشگاه‌های مختلف لبنان و فرانسه تدریس کرده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا