تلگرامخبر اولسیاسی

کمیته تحقیقات یمن، انصار الله و ائتلاف عربی را مسئول قتل 647 یمنی می داند

کمیته ملی بررسی ادعاهای ضد حقوق بشر در یمن در گزارشی به میزان تخلفات ضد حقوق بشری در یمن طی یک سال گذشته پرداخته است.

میدل ایست نیوز: یک کمیته تحقیقاتی در یمن، انصار الله و ائتلاف عربی و متحدان آنها و سایر گروه های مسلح در یمن را مسئول کشتار 647 یمنی در همه استان های یمن و طی یکسال دانست.

کمیته ملی بررسی ادعاهای ضد حقوق بشر که مورد حمایت شورای حقوق بشر است در گزارشی که به دست العربی الجدید رسیده این تحقیقات را در خصوص 2 هزار و 940 حادثه که با بیش از 30 نوع تخلف به انجام رسیده عنوان کرد.

بر اساس گزارش صادره از کمیته ملی بررسی ادعاهای ضد حقوق بشر، این تحقیقات از 1 اوت 2019 تا 31 ژوئیه 2020 انجام شده و شمار قربانیان در این یک سال به 6 هزار و 163 نفر رسیده است.

به گزارش این کمیته در تحقیقاتی که در خصوص 928 حادثه انجام شده، 1647 کشته و مجروح در تمامی استان های یمن برجای مانده که از این تعداد 326 کشته و 735 مجروح به دست انصار الله یمن واقع شده و ائتلاف عربی نیز مسئول کشته شدن 321 نفر و مجروح شدن 148 نفر بوده در حالی که سایر طرف ها در یمن مسئول کشته شدن 65 و مجروح شدن 52 نفر بودند.

این کمیته 55 حادثه را قتل غیرقانونی توصیف کرد و مسئولیت 30 مورد از آن را برعهده انصار الله و 11 مورد را بر عهده نیروهای دولت یمن و گروه های حامی آن نهاد.

به گزارش کمیته مذکور، نیروهای انصار االله به تنهایی در به کاری گیری 126 کودک به عنوان سرباز و 85 مورد مین گذاری مسئول بوده است.

این گزارش اشاره دارد که 1304 مورد بازداشت خودسرانه و اجباری رخ داده که مسئولیت 1055 مورد آن بر عهده انصار الله و 239 مورد آن بر عهده نیروهای دولت یمن و حامیان آن است.

کوچاندن اجباری اهالی یمن از دیگر وقایعی بود که در این گزارش به آن پرداخته شد.

نیروهای امنیتی مورد حمایت امارات 152 مورد، انصار الله 109 مورد و سایر گروه ها 10 مورد کوچاندن اجباری ساکنان یمن را در پرونده خود ثبت کردند.

کمیته ملی بررسی ادعاهای ضد حقوق بشر همچنین 46 مورد حادثه شکنجه و رفتار غیر انسانی را در گزارش خود به ثبت رسانده که 36 مورد آن برای نیروهای دولت یمن و حامیان آن و 10 مورد برای انصار الله یمن بوده است.

با وجود اینکه این کمیته به دستور «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فراری یمن به عربستان تشکیل شده اما به تمامی تخلفات ضد حقوق بشری حتی آنها که توسط نیروهای دولت یمن و ائتلاف عربی انجام می شود می پردازد تا اعتماد شورای حقوق بشر سازمان ملل را که از آن حمایت فنی می کند کسب کند.

تحقیقات میدانی از جمله شنیدن صحبت های نزدیک به 15 هزار شاهد، گزارش دهنده و قربانی بخشی از منابع این کمیته برای تهیه این گزارش است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا