اقتصادیسرخط خبرها

بدهی های دبی به 33.6 میلیارد دلار رسید

خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که به اسنادی دست یافته که نشان می دهد امارت دبی 123.45 میلیارد درهم (33.61 میلیارد دلار) بدهی دارد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که به اسنادی دست یافته که نشان می دهد امارت دبی 123.45 میلیارد درهم (33.61 میلیارد دلار) بدهی دارد.

براساس این گزارش، این حجم از بدهی مربوط به 30 ژوئن بوده و علاوه بر آن حکومت دبی در پی تماس با سرمایه گذاران برای فروش اوراق قرضه است.

این گزارش افزوده که در سال های گذشته دبی بیش از 500 میلیون دلار اوراق قرضه منتشر نمی کرد اما امسال تصمیم گرفته که بیش از 11 میلیارد دلار اوراق قرضه صادر کند.

این اسناد نشان می دهد که در دسامبر 2018، دبی 10 میلیارد دلار وام 5 ساله از ابوظبی گرفته و در مارس 2019 نیز بار دیگر 10 میلیارد دلار از بانک مرکزی امارات وام 5 ساله دریافت کرد.

در ماه آوریل گذشته نیز دبی 3 وام 10 ساله به ارزش 7.7 میلیارد درهم دریافت و یک وام 8 ساله به ارزش یک میلیارد درهم دریافت کرد.

بانک میتسوبیشی یو اف جی، پیش بینی کرده که اقتصادی دبی به علت شیوع کرونا شاهد رشد منفی 5.2 درصدی باشد.

«احسان خومان»، رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در این بانک، تأکید می کند که دبی بیش از دیگر کشورهای منطقه از شیوع کرونا آسیب دیده چون بیش از یک سوم اقتصاد آن را گردشگری و درآمدهای وابسته به آن تشکیل می دهد.

امارات در سال 2020 بزرگ ترین بودجه تاریخ خود را با 61 میلیارد درهم (16.6 میلیارد دلار) و کسری بودجه صفر بست اما با شیوع کرونا پیش بینی می شود که بدترین سال مالی را تجربه کند.

پیش از این دبی نمایشگاه عظیم خود را که قرار بود امسال برگزار شود به علت شیوع کرونا یک سال به تعویق انداخت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا