تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

فرمانده جدید ائتلاف عربی در یمن کیست؟

، پادشاه عربستان در دستورری «مطلق بن سالم بن مطلق الزیمع»، معاون رئیس ستاد مشترک این کشور را به عنوان فرمانده نیروهای ائتلاف عربی در یمن منصوب کرد.

میدل ایست نیوز: سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در دستورری «مطلق بن سالم بن مطلق الزیمع»، معاون رئیس ستاد مشترک این کشور را به عنوان فرمانده نیروهای ائتلاف عربی در یمن منصوب کرد.

الازیمع لیسانس علوم نظامی در زمینه خودروهای زرهی را از دانشگاه جنگ ملک عبدالعزیز اخذ کرده و سپس تحصیلات خود را با گرفتن فوق لیسانس علوم نظامی از دانشکده ستاد فرماندهی نیروهای مسلح عربستان ادامه داده است.

وی مسیر شغلی خود را با فرماندهی تیپ زرهی و سپس فرماندهی بخش آماد و پشتیبانی آغاز کرد تا اینکه مسئولیت معاونت اطلاعات لشکر چهارم نیروی زمینی عربستان را در نبرد آزادسازی کویت عهده‌دار شد و بعد از آن، به عنوان جانشین و در ادامه فرمانده لشکر چهارم زمینی عربستان شد.

الزیمع بعدها فرماندهی تیپ زرهی الجزیره وابسته به شورای همکاری خلیج را برعهده گرفت و بعد از آن، فرماندهی ارتش در منطقه جنوب را عهده‌دار شد و بر طرح «تیپ زرهی جنوب» نظارت کرد.

وی همچنین در کارنامه کاری خود مدیریت عملیات نظامی طوفان قاطعیت و فرماندهی منطقه شرقی عربستان را دارد.

الزیمع در ادامه به دلیل تجربه نظامی به عنوان مستشار نظامی در دفتر وزیر دفاع عربستان برای ایراد نظرات و مشورت‌دهی در زمینه راهبردی، نظامی و برنامه‌ریزی منصوب شد.

پس از آن، پادشاه عربستان وی را به درجه سرلشکری ارتقا داد و به عنوان معاون رئیس ستاد کل مشترک ارتش منصوب کرد تا مسئولیت نظارت بر برنامه‌های دفاعی و ارتقای آمادگی رزمی عربستان را عهده دار شود.

پادشاه عربستان روز گذشته طی فرمانی فرمانده نیروهای مشترک عربستان را بازنشسته کرده و دستور انجام تحقیقات از او را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، سرلشکر مطلق الازیمع به عنوان فرمانده جدید نیروهای مشترک عربستان برگزیده شد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان نيز گزارش داد پادشاه عربستان با صدور فرمانی شاهزاده عبدالعزیز بن فهد بن ترکی معاون امیر جوف را از منصب خود برکنار و پرونده او را به بازپرسی ارجاع داد.

علاوه بر عبدالعزیز بن فهد بن ترکی، فهد بن ترکی فرمانده نیروهای مشترک عربستان نیز به فرمان پادشاه این کشور از کار برکنار شده است و پرونده اش به بازپرسی ارجاع شده است.

گفته می شود اتهام این افراد فساد مالی در وزارت دفاع است.

علاوه بر فرمانده مشترک نیروهای مشترک عربستان شماری از افسران و کارکنان این وزارتخانه نیز به بازپرسی ارجاع داده شده اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا