خبر اولسیاسی

«مصطفی الکاظمی»: زمینه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در حوزه برق عراق فراهم است

نخست‌وزیر عراق از «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در سفر رسمی‌اش به بغداد استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق از «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه در سفر رسمی‌اش به بغداد استقبال کرد.

طرفین در این دیدار درباره تقویت مناسبات دوجانبه، راهکارهای تحکیم همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و نیز چالش‌های فرا روی عراق، منطقه و جهان رایزنی کردند.

الکاظمی ضمن تمجید از نقش فرانسه در حمایت از عراق در نبرد علیه داعش و نیز مناسبات تاریخی دو کشور، به شراکت موجود میان پاریس و بغداد در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی و توسعه توان‌مندی امنیتی عراق و امکان توسعه این شراکت برای مدتی طولانی‌تر اشاره کرد.

وی افزود: عراق هنوز با پس‌لرزه‌های نبرد علیه تروریسم و آزادسازی کامل اراضی‌اش از چنگال داعش مواجه است و دولت خواهان بازسازی مناطق آسیب‌دیده و بازگرداندن همه آوارگان به مناطق‌شان و تامین فضایی امن برای آنهاست.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد زمینه به روی سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در حوزه انرژی برق عراق باز است؛ به طوری که عراق با مشکل تولید انرژی برق دست به گریبان است.

در همین رابطه، وی با اشاره به امکان استفاده از راکتورهای انرژی هسته‌ای برای تولید برق، اظهار داشت: عراق خواهان همکاری مشترک بیشتر میان دو کشور به ویژه در زمینه بازسازی مناطق آزاد شده و برنامه بازگرداندن آوارگان است.

از سوی دیگر، رئیس جمهور فرانسه ضمن ابراز خرسندی از سفر به عراق، بر علاقه‌مندی کشورش برای توسعه مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

مکرون تاکید کرد که پاریس خواهان تقویت همکاری در حوزه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و آموزشی است و پاریس متعهد به شراکت دوجانبه در این زمینه‌هاست.

رئیس جمهور فرانسه در پایان ضمن تاکید بر اینکه عراق نقش تاثیرگذاری در منطقه ایفا می کند، اظهار داشت: فرانسه و جامعه جهانی از عراق حمایت‌می کنند، عراقی که با چالش‌های بزرگی و در صدر آن، چالش‌های امنیتی مواجه است.

منبع
سایت نخست‌وریری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا