تلگرامخبر اولسیاسی

«برهم صالح» در مهمانی به افتخار سفر مکرون به عراق: منافع ملی ما از دوری عراق از سیاست محوربندی‌ها ناشی می‌شود+تصاویر

رئیس جمهوری عراق در مهمانی به افتخار سفر «امانوئل مکرون» به بغداد تاکید کرد عراقی‌ها به رساندن کشورشان به ساحل امنیت و ثبات مُصر هستند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در مهمانی شامی که به افتخار سفر «امانوئل مکرون»، همتای فرانسوی‌اش و هیات همراه به بغداد تدارک دیده شده بود، تاکید کرد عراقی‌ها به رساندن کشورشان به ساحل امنیت و ثبات مُصر هستند.

برهم صالح در این مراسم که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر، «محمد الحلبوسی»،رئیس پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی، «مدحت محمود» رئیس دادگاه فدرال، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان و دیگر مسئولان و سران طوائف عراقی حضور داشتند، تاکید کرد که این مراسم مهمی است که ما به عنوان عراقی‌ها برای خوشامدگویی و گرامی‌داشت حضور مهمان ارجمندمان، رئیس جمهوری فرانسه گردهم جمع شده‌ایم تا در برابر وی، اهمیت مناسبات موجود با فرانسه را مورد تاکید قرار دهیم و خواستار تقویت این روابط شویم.

رئیس جمهوری عراق تصریح کرد که این سفر، پیام اهتمام فرانسه به عراق به شمار می‌رود که ما آن را ارج می‌نهیم و آرزو می کنیم که این سفر برآیندهای عملی در راستای تقویت منافع دو کشور دوست به دنبال داشته باشد.

برهم صالح افزود: پایه و اساس آن است که عراق کشوری باشد که منافع مشترک کشورهای منطقه حول محور آن باشد نه اینکه به میدان درگیری دیگران بدل شود، ما عراقی‌ها به رساندن کشورمان به ساحل امنیت و ثبات مصمم هستیم.

وی تاکید کرد که دیدگاه ما در منافع ملی‌مان از صیانت از حاکمیت و ثبات کشورمان و دورسازی آن از سیاست محوربندی‌ها و نیز تلاش و همکاری مشترک با همگان برای نهادینه‌سازی صلح، پیشرفت و توسعه برای ملت‌های منطقه ناشی می‌شود.

رئیس جمهوری عراق اظهار داشت: ما از سخنان رئیس جمهوری فرانسه درباره آمادگی این کشور برای تعامل با اقتضائات و نیازهای عراق و حمایت از آن در مقابله با چالش‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی خرسند هستیم به ویژه آنکه پاریس همواره شریک اقتصادی کارآمدی برای عراق در زمینه‌های مختلف بوده و با بغداد در بازسازی مناطق آزاد شده همکاری و هماهنگی دارد.

از سوی دیگر، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با تشکر از استقبال و مهمان‌نوازی عراق، بر پایبندی پاریس برای توسعه مناسبات دوستانه و همکاری با عراق به صورت مثبت در راستای منافع عالی دو کشور و تحقق آرمان‌های دو کشور در زندگی مرفه و با ثبات تاکید کرد.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا