تلگرامخبر اولسرخط خبرها

روسیه: طرح ترامپ برای کاهش نیروهای امریکایی در عراق گامی در مسیر درست است

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد طرح ترامپ برای کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق در صورت اجرایی شدن، گامی صحیح است.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد طرح رئیس جمهوری امریکا برای کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق در صورت اجرایی شدن، گامی در مسیر صحیح است.

«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: معتقدیم که اقدامات واقعی ایالات متحده امریکا برای کاهش حضور نظامی در عراق و عموما در خاورمیانه گامی در مسیر درست است.

وی افزود: زمان نشان داده که استقرار نظامیان خارجی در خاک عراق هیچ گونه ثبات و صلحی برای آنجا به ارمغان نیاورده و هنوز اوضاع امنیتی در این کشور به صورت قابل ملاحظه‌ای متشنج است، موضوعی که بارها درباره آن صحبت کرده ایم.

زاخاروا اظهار داشت: سیاست اعلامی دولت امریکا به ویژه درخصوص قصدش برای خارج کردن نیروهای امریکایی از دیگر کشورها اغلب سخنی پوچ است که جامه عمل به خود نمی پوشد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر نمونه‌های دقیقی برای آن بخواهیم ذکر کنیم، بی شک این موضوع در سوریه روی داده است به طوری که حضور نیروهای امریکایی در این کشور با نقض قوانین بین المللی افزایش یافته است، این در حالی است که ترامپ بارها گفته که قصد دارد نیروهایش را از سوریه خارج کند.

این اظهارات وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به توئیت روز 30 اوت ترامپ مطرح می شود که در آن تاکید کرده بود که برای کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق برنامه ریزی می کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا