تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

وزیر کشور عراق: از حاکمیت قانون کوتاه نخواهیم آمد

وزیر کشور عراق با صدور بیانیه ای تأکید کرد که تحمیل اقتدار قانون مسئولیتی ملی است که نیروهای امنیتی عراق از آن کوتاه نخواهند آمد.

میدل ایست نیوز: «عثمان الغانمی»، وزیر کشور عراق، با صدور بیانیه ای تأکید کرد که تحمیل اقتدار قانون مسئولیتی ملی است که نیروهای امنیتی عراق از آن کوتاه نخواهند آمد.

او در بیانیه ای که همزمان با عملیات بزرگ نیروهای امنیتی عراق در بغداد و بصره برای خلع سلاح برخی مناطق منتشر شد تأکید کرد که اقدامات پیشدستانه دستگاه های امنیتی برای بازداشت افراد متهم و ضبط سلاح فاقد مجوز تأثیر مثبت در میان مردم خواهد داشت.

الغانمی افزود که همکاری شهروندان با نیروهای امنیتی در این باره نیز خبری خوش برای تثبیت امنیت و صلح در کشور است.

پیش از این واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از آغاز عملیات گسترده برای بازرسی و خلع سلاح شهروندان در منطقه حسینیه بغداد خبر داد.

در این بیانیه که امروز (شنبه 5 سپتامبر) منتشر شده آمده که منطقه حسینیه در شرق بغداد شاهد استفاده خطرناک از سلاح های سبک و متوسط در نزاع های قبیله ای بوده که باعث جان باختن افراد بی گناه و ایجاد جو رعب و وحشت در میان ساکنان منطقه بوده است.

این بیانیه افزوده که حکومت و دستگاه های امنیتی دربرابر این تهدید آشکار سلطه قانون دست بسته نمی مانند و به مسئولیت خود در حمایت از شهروندان و حفاظت از امنیت و منافع آنان عمل می کنند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا