تلگرامخبر اولسرخط خبرها

ستاد عملیات مشترک عراق: برای اعمال و اجرای قانون جدی هستیم

سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که این ستاد برای اعمال قانون در همه استان های عراق با جدیت عمل خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: ستاد عملیات مشترک عراق خبر داد که عملیات امنیتی روز گذشته در بغداد و بصره به نتایج تعیین شده رسیده است.

سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که ستاد عملیات مشترک زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح عملیات امنیتی گسترده ای را برای پیگرد و بازداشت قانون شکنان در بغداد و بصره اجرا کرد.

او گفت که این عملیات به نتایج خود رسید و حجم قابل توجهی از سلاح  بی ضابطه و شماری از افراد متهم و تحت پیگرد در پرونده های تروریستی و مواد مخدر بازداشت شدند.

الخفاجی تأکید کرد که این عملیات برای اجرای اصل انحصار سلاح به دست حکومت و اعمال قانون و اقتدار دولت انجام شد.

او افزود که این ستاد برای تسلط قانون در همه استان های عراق که به علت حمل بی ضابطه سلاح دچار مشکل امنیتی هستند با جدیت عمل خواهد کرد.

پیش از این سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد الکاظمی دستور داده تا گروه‌های قانون‌شکن در همه استان‌ها تحت تعقیب قرار گیرند.

سخنگوی الکاظمی تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» در استان بصره با دستور مستقیم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و با برنامه‌ریزی و نظارت فرماندهی عملیات مشترک انجام شد.

وی با بیان اینکه در هر منطقه‌ای که شاهد خروج از سلطه قانون باشیم، عملیات در آنجا انجام خواهد شد، تاکید کرد: با مشت آهنین کسانی را که برای ناامن‌سازی و اخلال در نظام و امنیت تلاش می‌کنند، مورد هدف قرار خواهیم داد.

روز شنبه استان های بغداد و بصره شاهد عملیاتی برای ضبط سلاح بدون مجوز بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا