سرخط خبرهاسیاسی

یک مقام اقلیم از جزئیات اختلافات بغداد و اقلیم پرده برداشت

حکومت اقلیم کردستان عراق خبر داد که هیئتی به ریاست «قباد طالبانی» طی روزهای آینده برای تکمیل مذاکرات سابق درباره اختلافات بغداد و اربیل عازم بغداد خواهد شد.

میدل ایست نیوز: حکومت اقلیم کردستان عراق خبر داد که هیئتی به ریاست «قباد طالبانی»، معاون رئیس دولت ایالتی کردستان، طی روزهای آینده برای تکمیل مذاکرات سابق درباره اختلافات بغداد و اربیل عازم بغداد خواهد شد.

«سمیر هورامی»، سخنگوی رسمی طالبانی، گفت که این سفر قرار بود امروز (یکشنبه 6 سپتامبر) انجام شود اما برای تکمیل مذاکرات درون کردی به چند روز دیگر موکول شده است.

وی افزود که محور مذاکرات طالبانی موضوع بودجه و سهم اقلیم از بودجه عمومی خواهد بود و گفت که دولت مرکزی در حال تدوین بودجه 2021 است و اقلیم می کوشد که در این مذاکرات سهم خود را تثبیت کند.

هورامی درباره اختلافات بغداد و اربیل گفت که این اختلافات ابعاد سیاسی و حقوقی دارد و در عرصه سیاسی طرفین درباره لزوم حل اختلافات تفاهم دارند و در مورد اختلافات حقوقی هم اقلیم در آنچه به بودجه و درآمد گذرگاه های مرزی مربوط می شود خود را پایبند به قانون اساسی می داند.

او گفت که موضوع دیگر که اقلیم در پی حل اختلافات بر سر آن است به حقوق کارکنان اقلیم برمی گردد که ماهانه 893 میلیارد دینار معادل 755 میلیون دلار است که بغداد این آمار را قبول ندارد.

وی افزود که مذاکرات برای حل این اختلاف و دیگران اختلافات که از سال 2003 باقی مانده با رؤسای سه گانه عراق ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا