خبر اولسیاسی

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق مذاکره با ترکیه را رد کرد

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق تأکید کرد که استمرار اقدامات ترکیه موجب می شود که عراق حاضر نباشد که با ترکیه پشت میز مذاکره بنشیند.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق خواستار تلاش جدی  دولت برای برگزاری جلسه فوق العاده سازمان همکاری اسلامی یا اتحادیه عرب برای موضع گیری درباره حملات ترکیه به خاک عراق و رعایت نکردن سهمابه عراق از آب های مشترک شد.

«محمدرضا آل حیدر»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، تأکید کرد که استمرار اقدامات ترکیه در نقض حاکمیت ارضی عراق موجب می شود که عراق حاضر نباشد با ترکیه پشت میز مذاکره بنشیند.

او گفت که هرگونه مذاکره ای مشروط به عقب نشینی ترکیه از نوار مرزی با عراق است به خصوص که عراق به موجب قانون اساسی خود اجازه هرگونه تعرض از خاکش به کشورهای دیگر را نمی دهد.

«کاطع الرکابی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، نیز از دولت عراق خواست از روش های دیپلماتیک مانند شکایت به شورای امنیت یا سازمان ملل در برابر اقدامات تجاوزکارانه ترکیه اقدام کند.

او گفت که نشستن پشت میز مذاکره با ترکیه درست نیست چون مذاکره مربوط به زمانی است که طرفین اختلافی با هم دارند، اما اکنون مسئله این است که ترکیه به صورت یکجانبه وارد عمل شده و به خاک عراق حمله کرده و حاکمیت ارضی را عراق نقض کرده و عراق باید دست به اقدام بزند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا