اجتماعیتلگرامسرخط خبرها

انتقاد عفو بین الملل از روند تحقیقات دولت لبنان درباره انفجار بندر بیروت

سازمان عفو بین الملل تأکید کرد که با گذشت یک ماه از انفجار ویرانگر بیروت، کاملا آشکار است که اقدامات حکومت لبنان برای تحقیق درباره این حادثه مستقل و بی طرفانه نیست.

میدل ایست نیوز: سازمان عفو بین الملل از عملکرد دولت لبنان در تحقیق درباره انفجار بندر بیروت انتقاد کرد.

در بیانیه این سازمان تأکید شده که با گذشت یک ماه از انفجار ویرانگر بیروت، کاملا آشکار است که اقدامات حکومت لبنان برای تحقیق درباره این حادثه مستقل و بی طرفانه نیست.

این سازمان خواستار ایجاد سازوکاری بین المللی برای تحقیق و تفحص درباره این حادثه با هدف تضمین حقوق قربانیان در تحقیقاتی شفاف شده است.

در 4 اوت گذشته انفجار مهیبی در بندر بیروت به جان باختن 190 تن و زخمی شدن 6500 تن و آوارگی حدود 300 هزار شهروند لبنانی انجامید.

بسیاری از نهادهای حقوق بشری و نیز قربانیان این حادثه خواستار تحقیقات بین المللی درباره آن شدند اما برخی مقامات لبنان ازجمله «میشل عون» با این موضوع مخالفت کردند.

«لین معروف»، معاون مدیر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل» تأکید کرد که همه اقداماتی که مقامات بلندپایه لبنان انجام داده اند نشان می دهد که آنها مطلقا قصد عمل کردن به مسئولیت هایشان در تحقیقات شفاف و بی طرفانه را ندارند.

او گفت که با توجه به دهه ها شانه خالی کردن از مسئولیت در میان مقامات لبنانی و حجم فاجعه، تنها را تضمین حقوق قربانیان ایجاد سازوکاری بین المللی برای تحقیق در این حادثه است.

منبع
عفو بین الملل

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا