تلگرامخبر اولسیاسی

تحقیقات در عراق درباره معدوم کردن اسناد مهم در دفتر «عادل عبدالمهدی»

منابع عراقی از آغاز تحقیقات درباره معدوم کردن اسناد و نامه های رسمی مربوط به دوره دولت «عادل عبدالمهدی» در دفتر وی خبر دادند.

ميدل ایست نیوز: منابع آگاه عراقی از آغاز تحقیقات درباره معدوم کردن اسناد و نامه های رسمی مربوط به دوره دولت «عادل عبدالمهدی» در دفتر وی پیش از تحویل دفتر به نخست وزیر جدید خبر دادند.

یک نماینده شاخص مجلس عراق به «العربی الجدید» گفت که اعضای دفتر عبدالمهدی متهم شده اند که با تخلف اداری شماری از اسناد مالی و امنیتی را معدوم یا مخفی کرده اند.

این نماینده گفته که شماری از اسناد و نامه های رسمی که باید در دفتر نخست وزیر باشد نیست و به نظر می آید که اعضای دفتر نخست وزیر سابق پیش از تحویل دادن دفتر به نخست وزیر جدید آنها را معدوم یا مخفی کرده باشند.

به گفته این نماینده، این اسناد به مسائل امنیتی و مالی و نیز عزل و نصب ها و قراردادهایی مربوط می شود که باید در آرشیو دفتر نخست وزیر موجود باشد و نیست.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که اتهامات به طور خاص متوجه «ابوجهاد الهاشمی»، رئیس دفتر عادل عبدالمهدی، است که با اینکه به لحاظ صوری استعفا داده بود تا آخرین لحظه فعالیت عبدالمهدی در دفتر وی حضور و فعالیت داشت.

براساس این گزارش تحقیقات به صورت جدی در این باره ادامه دارد به خصوص که این اسناد مبنای برخی تصمیم گیری های مهم بوده و شبهه فساد هم در آنها وجود دارد.

ابوجهاد الهاشمی شخصیتی جنجال برانگیز در دولت عادل عبدالمهدی بود که زمزمه هایی درباره تحریم وی توسط امریکا نیز مطرح شد. برخی چهره های سیاسی عراق در دولت سابق، الهاشمی را حاکم عملی و پشت پرده عراق می دانستند و تأکید می کردند که او همواره نظر خود را به نخست وزیر تحمیل می کند.

«احمد النعیمی»، تحلیلگر سیاسی عراقی، تأکید می کند که موضوع معدوم کردن اسناد در مرحله انتقال دولت ها موضوعی معمول است و از همه شدیدتر در زمان «نوری المالکی» رخ داد که یکی از پرمسئله ترین و فاسدترین دوره های حکومت عراق بود.

او گفت که این روش نه فقط در مورد نخست وزیران، که در مورد وزرا و دیگر مقامات هم هست و اکثر آنها پیش از ترک منصب برای آنکه بعدتر به فساد متهم نشوند بسیاری از اسناد را نابود می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا