خبر اولسیاسی

وزارت خزانه داری امریکا دو وزیر سابق لبنان را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم دو وزیر سابق لبنان به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان خبر داد.

میدل ایست نیوز: امریکا تحریم های جدیدی علیه دو وزیر سابق لبنان اعمال کرد که به زعم خود در حمایت مادی و مالی از حزب الله لبنان دست داشتند.

برخی مسئولان امریکایی گفتند که امریکا با فرانسه در خصوص لبنان هماهنگ است اما از نشست «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه با برخی از مقامات سیاسی لبنان که یکی از اعضای حزب الله نیز در آن حضور داشت انتقاد کرد.

وزارت خزانه داری امریکا اعلام کرد که «یوسف فنیانوس»، وزیر سابق حمل و نقل و خدمات عمومی لبنان و «علی حسن خلیل»، وزیر سابق دارایی لبنان را با ادعای فساد و سوء استفاده از مقام سیاسی خود برای کسب منافع مالی شخصی، در فهرست سیاه تحریم های خود قرار داده است.

در همین رابطه «دیوید شنگر»، معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاور نزدیک گفت که این دو وزیر سابق خدماتی سیاسی و اقتصادی به حزب الله ارائه می کردند و دست داشتن آنها در فساد، فعالیت حزب الله را ممکن می کرد.

وی افزود که این اقدام باید پیامی نه تنها برای کسانی که با حزب الله همکاری می کنند بلکه برای سران سیاسی لبنان هم باشد.

گفتنی است که یوسف فنیانوس در فاصله سال های 2016 تا 2020 وزیر حمل و نقل و خدمات عمومی و علی حسن خلیل بین سال‌های 2014 تا 2020 وزیر بهداشت عمومی لبنان بوده‌اند.

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرد که این افراد ذیل فرمان اجرایی شماره 13224 تحریم شده و به موجب آن، تمامی دارایی‌ها و منابع اقتصادی تحت تملک این افراد در ایالات متحده مسدود خواهند شد؛ افزون بر آن، همچنین افراد یا شرکت‌هایی که با این افراد وارد مراودات خاص شوند، با تحریم‌های ثانویه امریکا جریمه خواهند شد.

منبع
رویترز عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا