سرخط خبرهاسیاسی

مصطفی الکاظمی از گذرگاه مرزی زاخو در اقلیم کردستان دیدن کرد

مصطفی الکاظمی در بازدید از گذرگاه مرزی ابراهیم الخلیل در اقلیم کردستان در جریان روند فعالیت این گذرگاه مرزی قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، در بازدید از گذرگاه مرزی در منطقه زاخو در استان دهوک در اقلیم کردستان وضعیت انتقال کالا در گذرگاه مرزی را بررسی کرد.

الکاظمی در این دیدار روند فعالیت و نظارت های گمرکی و مالیاتی در این گذرگاه مرزی را بررسی و تاکید کرد بازدید وزیر از اقلیم کردستان در چارچوب تلاش برای هم افزایی میان اقلیم و دولت مرکزی عراق است.

وی گفت بخشی از این همکاری های مشترک امات در گذرگاه‌های مرزی مربوط می‌شود و افزود که در اربیل شاهد فضای سازنده برای مناسبات بوده است و تاکید کرد که این موضوع خدمتی به عراق و ملتش خواهد بود.

او بر ضرورت توسعه گذرگاه مرزی ابراهیم الخلیل تاکید کرد و افزود که به زودی طرف های ذیربط در اقلیم و بغداد نشست های خود را برای هماهنگی و رسیدن به وضعیت تکامل که به سود شهروندان عراق خواهد بود از سر خواهند گرفت.

او یکی از اولویت‌های دولتش را تسهیل مبادلات تجاری و رفع موانع در برابر گسترش مبادلات تجاری عراق دانست و تاکید کرد که این موضوع موجب شکوفایی اقتصاد عراق خواهد شد.

نخست وزیر عراق همچنین از اردوگاه آوارگان قادیا در منطقه زائو بازدید و تاکید کرددولت از همه امکانات خود برای بازگشت آوارگان به سکونت‌گاه‌های شان استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا