تلگرامسرخط خبرها

بمباران مجدد ترکیه در شمال عراق / وزارت دفاع ترکیه: 118 نفر از تروریست های «پ ک ک» را در سوریه و عراق به هلاکت رساندیم

برخی شاهدان عینی و منابع در استان دهوک از بمباران امروز ترکیه در دو روستای استان دهوک خبر دادند.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی در استان دهوک امروز شنبه از بمباران مجدد ترکیه در مناطقی از شمال عراق خبر داد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، گفت: «توپخانه ترکیه دو روستا در ناحیه باتیفا در شمال استان دهوک را بمباران کرد.»

شاهدان عینی نیز به پایگاه خبری «شفق نیوز» اطلاع دادند که دو روستای «ریسی» و «شیدنی» در شمال ناحیه باتیفا در شهر زاخو هدف بمباران ارتش ترکیه قرار گرفتند.

به گفته شاهدان عینی، بمباران امروز ترکیه هیچ خسارت جانی در پی نداشت اما منجر به آتش سوزی در مزارع کشاورزی و جنگل شد که هنوز به آتش سوزی مهار نشده است.

همزمان با این بمباران وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که 118 نفر از اعضای گروه تروریستی پ ک ک را در عملیات های خود در سوریه و عراق و طی ده روز گذشته به هلاکت رسانده است.

وزارت دفاع ترکیه بیان کرد که نیروهای مسلح این کشور عملیات های نظامی خود را در چارچوب مبارزه با تروریسم در شمال سوریه و عراق با عزمی راسخ ادامه خواهد داد.

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که مرحله پاکسازی در چارچوب عملیات نظامی موسوم به «پنجه ببر» در اراضی اقلیم کردستان عراق به پایان رسیده است.

ترکیه با وجود اعتراضات و مخالفت‌ های دولت عراق، به بهانه مبارزه با گروه‌های کرد مخالف آنکارا با نقض حریم هوایی و حاکمیت ملی عراق به‌ طور متناوب مناطق شمالی این کشور را هدف حمله قرار می‌دهد.

حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
بغداد الیومبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا