سرخط خبرهاسیاسی

بایدن: نمی توانم وعده خروج کامل نیروهای امریکایی از خاورمیانه را بدهم

«جو بایدن» گفت که اوضاع در سوریه و عراق و افغانستان بسیار پیچیده است و افزود که شخصا نمی تواند وعده خروج کامل نیروهای امریکایی در آینده نزدیک را بدهد.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری امریکا، تأکید کرد که از خروج نیروهای امریکایی از خاورمیانه حمایت می کند.

او در اظهاراتی تأکید کرد که این جنگ های بی پایان باید متوقف شود و افزود که از خروج نیروهای امریکایی حمایت می کند اما مشکل اینجاست که باید نسبت به تروریسم و داعش نگران باشیم.

بایدن گفت که «دونالد ترامپ» به وعده خود در کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان به حدود 4 هزار نیرو عمل خواهد کرد اما اوضاع در سوریه و عراق و افغانستان بسیار پیچیده است و افزود که شخصا نمی تواند وعده خروج کامل نیروهای امریکایی در آینده نزدیک را بدهد.

او گفت که امریکا نیاز دارد که برای عملیات ویژه با متحدانش همکاری کند و باید دست کم 1500-2000 نیروی امریکا به صورت میدانی حضور داشته باشند و در هماهنگی با متحدان امریکا در آموزش و فرماندهی آنها به حضور نیروهای تروریستی که بازتولید می شوند پایان دهد.

روز گذشته رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که در آینده ای بسیار نزدیک شمار نیروهای امریکایی در عراق به 2 هزار نیرو خواهد رسید.

منبع
Stars & Stripes

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا