تلگرامخبر اولسیاسی

موضع دولت و مخالفان بحرین در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل چیست؟

دولت بحرین، عادی سازی روابط با اسرائیل را گامی مهم و تاریخی دانست در حالی که مخالفان این اقدام، آن را به مثابه روزی سیاه در تاریخ کشور عنوان کردند.

میدل ایست نیوز: دولت بحرین توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را گامی واقع بینانه و مهم دانست در حالی که مخالفان بحرینی عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل را به مثابه روزی سیاه در تاریخ کشور عنوان کردند.

«علی بن محمد الرمیحی»، وزیر رسانه بحرین، در بیانیه ای اعلام کرد: «اعلام صلح بین بحرین و اسرائیل، گامی تاریخی، مهم و واقع بینانه است که به پایان درگیری فلسطین و اسرائیل بر اساس طرح صلح عربی کمک می کند.»

وی همچنین اعلام کرد که موضع کشورش نسبت به حقوق ملت فلسطین ثابت است و هیچ کس نمی تواند بر سر آن با بحرین معامله کند.

الرمیحی اشاره کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا از بحرین دعوت کرده تا در مراسم امضای توافق صلح میان امارات و اسرائیل که قرار است در 15 سپتامبر در کاخ سفید برگزار شود، شرکت کند.

بحرین با مشارکت در مراسم امضای توافق صلح میان امارات و اسرائیل موافقت کرده و وزیر خارجه خود را برای حضور در مراسم راهی کاخ سفید خواهد کرد.

در مقابل جمعیت وفاق بحرین که از مخالفان این اقدام بحرین است تاکید کرده که این اقدام در تضاد آشکار با اراده ملت بحرین و اصول آنان در مخالفت با اشغال فلسطین و اقدامی در انسجام کامل با تروریسم صهیونیستی است.

گفتنی است دادگاه تجدید نظر بحرین در فوریه 2018 حکم انحلال جمعیت وفاق بحرین و تصفیه وجوه آن را صادر کرد.

«علی الاسود»، عضو جمعیت وفاق بحرین در حساب توئیتری خود ضمن مخالفت با توافق، بر حق ملت فلسطین در آزادی و مطالبه گری برای آزادسازی اراضی خود از دست رژیم اشغالگر اسرائیل بر اساس مصوبات شورای امنیت سازمان ملل و سازمان های بین المللی تاکید کرد.

الاسود روز اعلام توافق میان بحرین و اسرائیل را روزی سیاه در تاریخ سیاسی بحرین دانست.

«باقر درویش»، رئیس مجمع حقوق بشر بحرین نیز اعلام کرد که توافق بین بحرین و اسرائیل نشان دهنده اراده و خواست ملت بحرین نیست.

وی دولت بحرین را دولتی توصیف کرد که از طریق انتخاب مردم بر سر کار نیامده است و آن را فاقد تصمیم حاکمیتی مستقل در بازتاب اراده ملت مخالف با این توافق دانست.

پیش از این «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا در روز گذشته گفت که در تماس تلفنی مشترک وی با پادشاه بحرین و «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل درباره امضای معاهده صلح میان بحرین و اسرائیل توافق شده است.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا