تلگرامخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

گزارش روزنامه نگار امریکایی درباره تلاش مقامات امریکایی در منصرف کردن ترامپ از نقشه ترور شهید سلیمانی

نشریه امریکایی «بیزنس اینسایدر» جزئیات تازه ای از روند تصمیم گیری برای ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دولت امریکا را فاش کرد.

میدل ایست نیوز: نشریه امریکایی «بیزنس اینسایدر»، با انتشار گزارشی از کتاب «خشم» اثر «باب وودوارد»، روزنامه نگار برجسته و جنجالی امریکایی، جزئیات تازه ای از روند تصمیم گیری برای ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دولت امریکا را فاش کرد.

براساس این گزارش، ترامپ 4 روز پیش از این حادثه در باشگاه خصوصی گلف خود در ایالات فلوریدا در این باره با چند مشاور خود گفت وگو کرده بود.

به وودوارد، «لیندزی گراهام»، مشاور و متحد سیاسی ترامپ و سناتور امریکایی، در حین بازی گلف به ترامپ توصیه کرده بود که در موضوع ایران دست به خطر کردن نزند.

او تأکید کرده که گراهام و ترامپ در حین بازی گلف در این باره مذاکره کردند و گراهام به ترامپ هشدار داد که دست به کاری نزند که موجب جنگی فراگیر در منطقه شود.

براساس این گزارش، توصیه های گراهام به ترامپ پس از آن انجام شده بود که «میک مولواتی»، کارمند بلندپایه کاخ سفید از وی خواسته بود که  برای تغییر نظر ترامپ درباره ترور سردار قاسم سلیمانی وارد عمل شود.

این گزارش افزوده که توصیه های گراهام در آن جلسه به نتیجه ای نرسید.

باب وودوارد روزنامه نگار برجسته امریکایی است که اولین بار رسوایی «واترگیت» را فاش کرد. او در سال 2018 نیز کتابی با عنوان «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» منتشر کرد که جنجالی بسیاری در پی داشت.

 کتاب جدید وودوارد قرار است طی روزهای آینده منتشر شود.

منبع
بیزنس اینسایدر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا