خبر اولسیاسی

اوجگیری تنش نظامی در یمن و تلاش سازمان ملل برای مهار اوضاع

افزایش تنش های نظامی در یمن، نماینده سازمان ملل را بر آن داشت تا با سفر به عربستان چاره ای برای مهار این بحران بیاندیشد.

میدل ایست نیوز: شدت عملیات های نظامی در یمن طی ساعات گذشته به طرز بی سابقه ای افزایش یافته و این در حالیست که «مارتین گریفیث»، نماینده سازمان ملل، تحرکات جدیدی را با سفر به عربستان و با هدف مهار این بحران و کاهش اعمال خشونت آمیز در یمن آغاز کرده است.

افزایش درگیری ها و تنش ها با بازگشت ائتلاف عربی به صحنه و پس از گذشت یک سال از خروج نیروهای اماراتی از عدن، پایتخت موقت یمن همزمان شد و «مطلق الازیمع»، فرمانده جدید ائتلاف عربی در یمن در نشستی با «صالح العامری»، فرمانده نیروی زمینی امارات دیدار کرده و به بررسی سیر عملیات نظامی با حمایت ارتش ملی یمن پرداخت.

به گزارش العربی الجدید به نقل از برخی ساکنان محلی، پس از ساعت ها حملات شدید نیروهای حوثی به پایگاه های نظامی ارتش یمن در شهر نفتی مأرب در شرق این کشور، ائتلاف عربی، صبح امروز یکشنبه، یک سری حملات شدید به سایت های احتمالی حوثی ها در صنعا را آغاز کرد و انفجارهای شدیدی شنیده شد.

این منابع گفتند که این حملات به حومه شمالی صنعا، به ویژه در مجاورت فرودگاه بین المللی متمرکز شده است؛ جایی که اعتقاد بر این است که حوثی ها انبار اسلحه در نزدیکی پایگاه هوایی الدیلمی دارند.

به گزارش کانال المسیره، نیروی هوایی عربستان سعودی 5 حمله به اطراف فرودگاه صنعا را آغاز و به بخش نگهداری نظامی در منطقه النهضه، در مرکز پایتخت نیز حمله کرد.

نیروی هوایی عربستان همچنین بیش از 5 حمله به پایگاه های نظامی سابق گارد ریاست جمهوری در صنعا، یعنی دو اردوگاه السواد و الصمع، در جنوب و شرق صنعا،انجام دادند.

افزایش تنش عربستان در صنعا برای دومین روز متوالی پس از حملات پهپادی و موشکی حوثی ها به برخی از پایگاه های دولت مورد حمایت عربستان در شهر مأرب صورت می گیرد.

یک منبع نظامی به العربی الجدید گفت که حوثی ها در شب شنبه به تیپ 13 واقع در منطقه الزراعة در شهر مأرب و همچنین مقر منطقه نظامی سوم حمله کردند و صدای بیش از 4 انفجار شنیده شد.

نیروهای حوثی در تلاشند نیروهای دولت یمن که در مأرب متمرکزند را با حملات موشکی و هوایی نگران کنند تا خود به سوی شهر راهبردی «الجوبة» که از دیشب شاهد درگیری های خونین بوده نفوذ کنند.

افزایش تنش ها در صنعا و مأرب، نماینده سازمان ملل متحد را بر آن داشت تا طی سفری به عربستان با سران دولت یمن و فرماندهان ائتلاف عربی و با هدف مهار خشونت در یمن و تلاش برای آتش بس دیدار کند.

گریفیث روز گذشته با مشاور رئیس جمهوری یمن (مورد حمایت عربستان) دیدار کرده و پس از آن نیز قرار است با «عبد ربه منصور هادی»، و برخی مقامات بلند پایه و همچنین فرماندهان ائتلاف عربی دیدار کند.

منبع
العربي الجديد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا