تلگرامخبر اولسرخط خبرها

مخالفان «نتانیاهو» در آستانه سفر وی به واشنگتن دربرابر فرودگاه «بن گوریون» تجمع می کنند

مخالفان «بنیامین نتانیاهو» اعلام کردند که امروز همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» به ایالات متحده تظاهراتی عظیم دربرابر فرودگاه بن گوریون برگزار خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: مخالفان «بنیامین نتانیاهو» اعلام کردند که امروز (یکشنبه 13 سپتامبر) همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» به ایالات متحده برای شرکت در مراسم امضای توافق نامه با امارات و بحرین تظاهراتی عظیم دربرابر فرودگاه بن گوریون برگزار خواهند کرد.

به گزارش نشریه اسرائیلی «یدیعوت اخرونوت»، سران تظاهرات کنندگان اسرائیلی که از آنان به «پرچم های سیاه» یاد می شود اعلام کرده اند که نتانیاهو به جای «آنکه چهار روز به امریکا فرار کند باید در اسرائیل بماند و به فاجعه ای که ایجاد کرده رسیدگی کند».

عصر شنبه نیز هزاران تن دربرابر مقر اقامت رسمی نخست وزیر اسرائیل در قدس و نیز در برابر منزل شخصی وی در شهر قیساریا و بر فراز پل ها در مناطق گوناگون تظاهرات کرده و خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

این دوازدهمین شنبه ای است که در سراسر اسرائیل تظاهراتی با مطالبه استعفای نتانیاهو برگزار می شود.

همزمان «جروزالم پست» خبر داد که مخالفان نتانیاهو برای تظاهرات دربرابر کاخ سفید همزمان با امضای معاهده صلح میان اسرائیل و امارات و بحرین برنامه ریزی کرده اند.

از سوی دیگر، نتانیاهو که پیش تر اعلام کرده بود که به علت پرهیز از کرونا با پرواز اختصاصی به واشنگتن سفر خواهد کرد، در پی اعتراضات گسترده از این تصمیم عقب نشینی کرد.

او پیش تر اعلام کرده بود که خود و همسر و پسرش در پروازی اختصاصی و جدا از پرواز دیگر اعضای هیئت اسرائیلی از جمله روزنامه نگاران به امریکا خواهد رفت.

این اقدام با اعتراض گسترده در اسرائیل مواجه شد و 3 رسانه مهم اسرائیلی (کانال های 12 و 13 و شبکه کان 11) اعلام کردند که برای پوشش مراسم خبرنگار نخواهند فرستاد.

پس از آن نتانیاهو از این تصمیم عقب نشینی کرد و گفت که با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی با هواپیمای هیئت اسرائیلی به امریکا خواهد رفت.

نخست وزیر اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که مراسم امضای توافق نامه صلح میان اسرائیل و امارات و بحرین روز سه شنبه در کاخ سفید با حضور وی و وزرای خارجه امارات و بحرین برگزار خواهد شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا