اجتماعیتلگرامخبر اولسرخط خبرها

عربستان، یک ژانویه 2021 را موعد بازگشایی کامل مرزها و رفع محدودیت های سفر اعلام کرد

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از برخی مقامات این کشور از بازگشایی کامل گذرگاه های مرزی و رفع محدودیت های سفر از یک ژانویه 2021 خبر داد.

میدل ایست نیوز: مقامات عربستان، موعد بازگشایی گذرگاه های مرزی زمینی و هوایی و برداشتن محدودیت های اعمال شده برای سفر از و به عربستان را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از یک منبع مسئول در وزارت کشور، برداشته شدن کامل محدودیت های اعمال شده برای سفر شهروندان عربستانی و بازگشت به کشور از 1 ژانویه 2021 اجرایی خواهد شد.

این مسئول اشاره کرد که از تاریخ مذکور به بعد تمامی گذرگاه های مرزی زمینی، دریایی و هوایی به روی عبور انواع وسایل حمل و نقل و بر اساس اقدامات پیش از ویروس کرونا باز خواهد بود.

وی افزود که اعلام برداشته شدن این محدودیت ها 30 روز پیش از تاریخ 1 ژانویه 2021 اعلام خواهد شد و امکان دارد با مجوز وزارت بهداشت اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه ای برای مسافران و در فرودگاه ها و سایر ایستگاه های حمل و نقل اتخاذ شود.

این منبع تاکید کرد که این تصمیم با توجه به گزارش مسئولان ذیربط در خصوص آخرین وضعیت انتشار ویروس کرونا در عربستان و تداوم افزایش تعداد مبتلایان در برخی از کشورهایی که شاهد موج دوم کرونا بودند اتخاذ شد.

عربستان پیش از این در ماه مارس تمام گذرگاه های مرزی زمینی، دریایی و هوایی خود را به علت انتشار ویروس کرونا بسته بود اما در ماه ژوئیه فقط گذرگاه های زمینی با کویت، بحرین، امارات و عمان را بازگشایی کرده بود.

گفتنی است عربستان در روز گذشته 28 مورد فوتی و 601 مبتلا به ویروس کرونا ثبت کرد تا تعداد کل جان باختگان به 4 هزار و 268 نفر و تعداد کل مبتلایان در این کشور به 325 هزار و 651 نفر برسد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا