خبر اولسیاسی

«هادی العامری»، ارتباط رئیس جدید سازمان حج و عمره عراق با ائتلاف فتح را تکذیب کرد

رئیس ائتلاف فتح، با صدور بیانیه ای تاکید کرد که اسامی مطرح شده توسط دولت برای تصدی مناصب جدید، هیچ ارتباطی به ائتلاف فتح ندارد.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، بیانیه ای در خصوص اسامی که برای مناصب دولتی مهم که امروز توسط دولت اعلام شد، صادر و تاکید کرد که اسامی مطرح شده هیچ ارتباطی به ائتلاف فتح ندارد.

العامری در این بیانیه گفت: «مناصبی که امروز توسط دولت به برخی از چهره ها داده و گفته شد که انتصاب آنها بازگشتی به نظام سهمیه بندی هاست ارتباطی با ائتلاف فتح ندارد و این ائتلاف از آن اطلاعی ندارد.»

وی در ادامه افزود: «درباره شیخ سامی المسعودی باید بگویم که وی از زمان نخست وزیری سابق عراق به عنوان نماینده سازمان حج و عمره عراق تعیین شده بود و اگر نخست وزیر فعلی می خواهد با این اقدام لطفی به ائتلاف فتح کند باید بگویم که المسعودی بزرگتر از این حرف هاست.»

العامری تاکید کرد که ائتلاف فتح بارها تکرار کرده که تمام خواسته ای که از دولت دارد تهیه جدول زمانی خروج نیروهای امریکایی از عراق در نزدیک ترین زمان ممکن و احیای اقتدار حکومت و ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه و به دور از نفوذ پول و سلاح در نتیجه آن است.

گفتنی است پیش از این «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق امروز «سامی المسعودی» را به عنوان رئیس سازمان حج و عمره منصوب کرد.

سامی عمران المسعودی در سال 1980 میلادی در بغداد متولد شده است. وی دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت و اقتصاد از دانشگاه کوفه است. المسعودی همچنین در ماه ژانویه به عنوان مستشار سازمان الحشد الشعبی و پس از آن به عنوان نائب رئیس دیوان وقف شیعی منصوب شد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا