خبر اولسیاسی

سفیر امریکا در بغداد: برای حضور دائمی در عراق تلاش نمی‌کنیم/هدف از حملات راکتی ضربه زدن به دولت الکاظمی است

سفیر امریکا در بغداد به حملات علیه سفارت امریکا و نیروهای ائتلاف ضدداعش در عراق واکنش نشان داد و آن در راستای هدف‌گیری حاکمیت عراق و دولت الکاظمی دانست.

میدل ایست نیوز: «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده امریکا در بغداد به حملات علیه سفارت امریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در عراق واکنش نشان داد و آن در راستای هدف‌گیری حاکمیت عراق و دولت الکاظمی دانست.

تولر افزود: حملات به سفارت امریکا در بغداد و نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش با هدف ضربه زدن به حاکمیت عراق انجام می شود.

وی افزود: دولت امریکا با عراق درباره تضمین بازدارندگی در برابر این حملات راکتی علیه سفارت واشنگتن در بغداد و پایگاه‌های میزبانِ نیروهای ائتلاف ضدداعش رایزنی می‌کند.

تولر با بیان اینکه گروه تروریستی داعش همچنان تهدیدی امنیتی علیه بسیاری از مناطق عراق به شمار می‌رود، اظهار داشت: دولت امریکا برای حضور دائمی در عراق تلاش نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه دولت امریکا از عراق حمایت اطلاعاتی می کند، افزود: ایران هنوز در عراق مداخله می کند و طرح‌های خارجی برای تضعیف این کشور وجود دارد.

سفیر امریکا در ادامه ضمن تاکید بر حمایت از سخنان اخیر آیت الله سیستانی، اظهار داشت: واشنگتن از سخنان ایشان در لزوم مبارزه با فساد، برگزاری انتخابات سالم در زمان مشخص شده، بازگشت آوارگان به شهرهایشان و بازخواست و محاکمه عاملان قتل فعالان اجتماعی و تظاهرات‌کنندگان حمایت می کند.

وی داشت: برخی گروه‌های سیاسی و طائفی برای نابود کردن بخش خصوصی در اقتصاد تلاش می کنند.

سفیر امریکا با بیان اینکه حضور ما در عراق با درخواست دولت این کشور برای مبارزه با داعش بوده است تصریح کرد: ما نمی خواهیم خروج‌مان از عراق منجر به بازگشت داعش به این کشور شود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا