خبر اولسیاسی

«ترامپ»، بالاترین نشان امریکا را به امیر کویت اعطا کرد

رئیس جمهوری امریکا برای تکریم تلاش های امیر کویت در منطقه و جهان و همزمان با شستمین سالگرد برپایی روابط دیپلماتیک میان امریکا و کویت، نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا را به وی اعطا کرد.

میدل ایست نیوز: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا، نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا که بالاترین نشان واشنگتن است، را به «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت اعطا کرد.

«علی جراح الصباح» وزیر دیوان امیری کویت اعلام کرد که اعطای این نشان لیاقت جمعه در مراسم ویژه ای در کاخ سفید برگزار شد.

وی گفت: «ترامپ از تلاش های بزرگ و مستمر امیر کویت و نقش بزرگی که در منطقه و جهان ایفا می کند و در رأس آن روابط تاریخی و ویژه دولت کویت و آمریکا و همزمان با شستمین سالگرد برپایی روابط دیپلماتیک میان دو کشور تکریم کرد.»

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ترامپ میزبان شیخ «ناصر الصباح الأحمد الجابر» فرزند بزرگ امیر کویت به نمایندگی از او بود تا نشان لیاقت نظامی را دریافت کند.

در این بیانیه آمده است که امیر کویت رهبری در خاورمیانه است که طی ده ها سال رهبری کرده و دوست و شریک ثابتی برای امریکا بوده، همچنین که از راه های مختلفی از امریکا حمایت کرده است.

کاخ سفید در این بیانیه از میانجیگری ها امیر کویت در حل و فصل درگیری های خاورمیانه در سایه سخت ترین شرایط تقدیر کرد.

به گفته کاخ سفید نشان لیاقت نظامی با درجه فرمانده کل قوا، بالاترین نشان معتبری است که به ندرت و تنها از سوی رئیس جمهوری امریکا و معمولا به روسای جمهور یا سران دولت اعطا می شود و از سال 1991 تاکنون این نشان به هیچ فردی اعطا نشده بود.

دیوان امیری کویت پیش از این اعلام کرد که امیر کویت که 91 سال دارد و از سال 2006 بر این کشور حکمرانی می‌کند وضع جسمانی خوبی دارد و پس از انجام یک عملیات جراحی موفقیت آمیز از بیمارستان ترخیص شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا