سرخط خبرهاسیاسی

عضو ارشد سازمان بدر: عراق در نبرد علیه داعش، مدیون ایران است

«محمد مهدی البیاتی»، از رهبران سازمان بدر به ریاست «هادی العامری» از دولت عراق خواست در کنار ایران بایستد.

میدل ایست نیوز: «محمد مهدی البیاتی»، از رهبران سازمان بدر به ریاست «هادی العامری» از دولت عراق خواست در کنار ایران بایستد و برای کاستن از محاصره ظالمانه‌ای که امریکا بر این کشور تحمیل کرده است، از لحاظ اقتصادی به تهران کمک کند.

البیاتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: شورای امنیت و سازمان ملل و کشورهای دیگر باید در سایه محاصره اقتصادی ناحق امریکا علیه ایران، در کنار تهران بایستند.

وی افزود: موضع عراق در قبال تحریم‌های اقتصادی ظالمانه علیه ایران به دلیل اختلافات سیاسی و مردمی واحد نیست و این امر دستیابی به تصمیمی یکپارچه برای حمایت از ایران در شرایط دشوار کنونی‌اش را مشکل می سازد.

این عضو ارشد سازمان بدر اظهار داشت: ما به عنوان مردم عراق در نبرد علیه گروه تروریستی داعش، مدیون ایران هستیم و اگر تجیهزات و فرماندهان ایرانی نبودند، اکنون وضعیت عراق با شرایط کنونی متفاوت بود.

وی از دولت عراق خواست در کنار ایران بایستد و اختلافات کنونی را پشت سر بگذرد و با کاستن از محاصره ظالمانه اعمالی امریکا بر ایران به تهران کمک کند.

البیاتی در پایان اظهار داشت: پیروزی جو بایدن در انتخابات امریکا تفاوتی در سیاست خارجی امریکا ایجاد نخواهد کرد چرا که آنها تنها عروسکی هستند که طبق برنامه از پیش تعیین شده حرکت می‌کنند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا