خبر اولسیاسی

سرگی لاوروف: درگیری نظامی بین دولت سوریه و مخالفان به پایان رسیده است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که درگیری نظامی بین دولت سوریه و مخالفان به پایان رسیده است.

میدل ایست نیوز: «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که درگیری نظامی بین دولت سوریه و مخالفان به پایان رسیده است.

لاوروف ضمن اشاره به اینکه فقط دو نقطه ادلب و شرق فرات در سوریه هنوز شاهد درگیریست امروز دوشنبه در مصاحبه ای با شبکه «العربیه» از بازگشتش از سفر به دمشق خبر داد و گفت که در این سفر که به همراه «یوری بوریسوف»، معاون نخست وزیری روسیه انجام شده بود درباره همکاری های اقتصادی و اوضاع سیاسی رایزنی شد.

وی اشاره کرد اینکه گفته می شود دولت سوریه فقط به راه حل نظامی برای حل درگیری تکیه دارد حقیقت ندارد.

لاوروف تاکید کرد که درگیری نظامی دولت سوریه با مخالفان به پایان رسیده و اکنون فقط  دو نقطه ادلب و شرق فرات شاهد برخی درگیری هاست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که مسکو اطمینان یافته  است که توافق صلح بین امارات و بحرین با اسرائیل برای نقض حقوق فلسطینیان استفاده نخواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه تحقق صلح و ثبات در خاورمیانه را فقط از طریق گفت وگوی مستقیم بین اسرائیل و فلسطین امکان پذیر دانست و خواستار آغاز این گفت وگو در نزدیک ترین زمان ممکن شد.

وی افزود: «ما پیشرفت اخیر در توسعه روابط بین اسرائیل از یک سو و امارات و بحرین از سوی دیگر را یک واقعیت می دانیم. با این وجود از همه دوستان عرب خود این اطمینان را دریافت کردیم که این پیشرفت با هدف بهبود شرایط عمومی در منطقه انجام می شود و به هیچ وجه مورد استفاده برای نقض حقوق مردم فلسطین قرار نخواهد گرفت.»

منبع
روسیا الیومروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا