سرخط خبرهاسیاسی

المالکی و العامری در نشست اخیر الکاظمی شرکت نکردند

یک منبع آگاه از عدم حضور رئیس ائتلاف دولت قانون و رئیس ائتلاف فتح در نشست اخیر نخست وزیری عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه فاش کرد که «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون و «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح در نشست اخیر که به دعوت «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق برگزار شده بود شرکت نکردند.

این منبع در گفت وگویی با «السومریة نیوز» گفت: «نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح تصمیم گرفتند در نشستی که توسط نخست وزیری عراق ترتیب داده شده بود شرکت نکنند.»

این منبع جزئیات بیشتری را فاش نکرد.

صحنه سیاسی عراق شاهد تنش بین نیروهای فعال در آن است، به ویژه پس از آنکه الكاظمی موعدی برای برگزاری انتخابات زودهنگام، در میان اختلافات شدید بر سر ماده مربوط به حوزه های انتخابیه در قانون انتخابات اعلام کرد.

پیش از این روزنامه لبنانی «الاخبار» نزدیک به حزب الله لبنان در مطلبی از طرح احتمالی «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق و «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح برای برکناری «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق در پی عزل و نصب هایی که اخیرا در برخی مناصب بالا انجام داده، پرده برداشت.

این روزنامه در گزارش خود نوشته بود که بحران عزل و نصب های اخیر به رویارویی بین الکاظمی با احزاب شیعی منجر شده است که امکان دارد سرنوشت دولت و نخست وزیر را در معرض خطر قرار دهد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا