خبر اولسیاسی

نشست قریب الوقوع حماس و فتح در استانبول برای توافق بر سر انتخابات آتی

منابع آگاه فلسطینی تاکید کردند که نشستی میان فتح و حماس به میزبانی شهر استانبول ترکیه طی دو روز آتی برای روشن شدن پرونده انتخابات برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه فلسطینی تاکید کردند که نشستی میان فتح و حماس به میزبانی شهر استانبول ترکیه طی دو روز آتی برگزار خواهد شد که سرنوشت انتخابات قانون‌گذاری و ریاستی فلسطین در گرو نتایج این نشست است.

منابع مذکور در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: نشست مذکور به صورت مستقیم و رو در رو با حضور «جبریل الرجوب»، دبیر اجرایی جنبش فتح و «روحی فتوح»، «صالح العاروری» و «حسام بدران» از رهبران حماس به همراه دیگر شخصیت‌های برجسته دو گروه برگزار خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، در این دیدار درباره زمان برگزاری انتخاباتی عمومی قانون‌گذاری و ریاستی توافق خواهد شد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن نشست استانبول، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی روزهای آتی فرمانی صادر خواهد کرد که در آن تاریخ برگزاری انتخابات تعیین می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که این فرمان پیش از سخنران وی در مجمع عمومی سازمان ملل در روز جمعه مورخه 25 سپتامبر سال جاری باشد.

محمود عباس در سخنرانی سال پیش خود در مجمع عمومی سازمان ملل بر عزم خود برای برگزاری انتخابات عمومی تاکید کرده بود، امری که تاکنون محقق نشده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در صورتی صدور فرمان برگزاری انتخابات عمومی، کمیته عمومی انتخابات 100 روز زمان دارد تا آمادگی‌ها برای برگزاری آن را تکمیل کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا