خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

تاکید «جیمز جفری» در دیدار با «نچیروان بارزانی» بر تداوم حمایت امریکا از اقلیم کردستان

نماینده ویژه امریکا در امور سوریه و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در دیدار با رئیس اقلیم کردستان بر تداوم حمایت واشنگتن از اربیل تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «جیمز جفری»، نماینده ویژه امریکا در امور سوریه و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در دیدار با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان بر تداوم حمایت واشنگتن از اربیل تاکید کرد.

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، نچیروان بارزانی امروز از جیمز جفری و هیات همراه در نشستی با حضور وزیر امور پیشمرگه، رئیس ستاد پیشمرگه و مسئول اداره روابط خارجی اقلیم استقبال کرد.

در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات سوریه و ماموریت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و مبارزه با فعالیت‌ها و خطرات تروریسم در سوریه و عراق و نیز وضعیت کُردها و گفت‌وگوهای طرف‌های کُرد برای حل مشکلات و یکپارچگی رایزنی شد.

نماینده امریکا در سوریه همچنین ضمن اعلام حمایت و استقبال واشنگتن از گفت‌وگوهای طرف های کُرد در سوریه برای حل اختلافات، به نقش مثبت نچیروان بارزانی و اقلیم کردستان در گفت‌وگو طرف‌های کُرد در سوریه و نزدیک‌سازی  دیدگاه‌هایشان برای حل اختلافات اشاره کرد.

از سوی دیگر، بارزانی ضمن تشکر از امریکا و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در حمایت و کمک مستمر، بر اهمیت و نیاز به تداوم ماموریت ائتلاف ضد داعش برای اقلیم کردستان و عراق و شرکای منطقه‌ای خود تا تضمین نابودی کامل داعش تاکید کرد.

طرفین در این دیدار همچنین درباره مسائل دیگر از جمله ویروس کرونا و پیامدهای آن بر سوریه، عراق و اقلیم کردستان و اقدامات و تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با آن به علاوه روابط بغداد و اربیل، مساله کُردها در سوریه، حضور نظامی خارجی در سوریه و منطقه و تلاش‌ها برای حفاظت از ثبات و دیگر پرونده‌های مورد اهتمام مشترک رایزنی شد.

منبع
روداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا