اجتماعیسرخط خبرها

عضویت عراق در ائتلاف جهانی واکسن و ایمن سازی

وزارت بهداشت عراق طی امضای توافق تعهدی با ائتلاف جهانی واکسن و ایمن سازی به عضویت این ائتلاف درآمد و واکسن 20 درصد از جمعیت عراق را تامین خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که این کشور به عضویت ائتلاف جهانی واکسن و ایمن «Gavi» سازی درآمده است.

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است که این وزارت توافق تعهدی با ائتلاف جهانی واکسن و ایمن سازی به امضا رسانده که به موجب آن این ائتلاف واکسن 20 درصد از جمعیت عراق را تامین می کند.

این وزارت همچنین اشاره کرد که به محض ورود واکسن به کشور، اولویت استفاده از آن برای سالخوردگان، افراد دارای بیماری های مزمن، کادر وزارت بهداشت و نیروهای امنیتی است.

گفتنی است عراق اکنون عضو ائتلاف جهانی واکسن و ایمن سازی است که مجموعا 156 کشور عضو دارد.

این ائتلاف که زیر نظر سازمان بهداشت جهانی است اعلام کرد که تاکنون 156 کشور از جمله 64 ثروتمند جهان به کواکس، برنامه جهانی واکسن کرونا با هدایت سازمان بهداشت جهانی ملحق شدند.

هدف از این برنامه کمک به خرید و توزیع عادلانه واکسن کرونا است و کواکس قصد دارد تا پایان سال 2021، دو میلیارد دوز از واکسن ایمن در سراسر جهان تحویل دهد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت عراق تاکنون 322 هزار و 856 نفر در عراق مبتلا به کرونا شده اند که این تعداد 258 هزار و 75 نفر بهبود یافته و 8 هزار و 625 نفر جان خود را از دست دادند.

منبع
روداوو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا