خبر اولسیاسی

عراق: حمایت اروپا برای خروج از کشورهای پر خطر در زمینه پول شویی و مبارزه با تروریسم را دریافت کردیم

وزارت امور خارجه عراق از حمایت اروپا از بغداد برای خروج از فهرست کشورهای پر خطر در زمینه پول شویی و مبارزه با تروریسم خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق از حمایت اروپا از بغداد برای خروج از فهرست کشورهای پر خطر در زمینه پول شویی و مبارزه با تروریسم خبر داد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق در نشستی مطبوعاتی تصریح کرد: پرونده خروج عراق از سیاهه کشورهای پرخطر در زمینه مبارزه با تروریسم و پولشویی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در دیدار با همتایان خود و و مقامات بلندپایه پارلمان اروپا بود.

الصحاف اظهار داشت: وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با مسئولان مربوطه اروپایی فهرست اقداماتی را که عراق برای خارج شدن از سیاهه کشورهای پر خطر انجام داده است، ارائه داد؛ اقداماتی نظیر مبارزه عراق به نیابت از همه کشورهای جهان علیه داعش و فداکاری‌های که سربازان و نیروهای عراقی با همکاری مشترک و مستمر ائتلاف بین المللی با حضور کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک انجام دادند. این گزارش ها باعث شد تا کشورهای اروپا به این باور برسند که از عراق برای خروج از فهرست کشورهای پر خطر خارج در نزدیک ترین زمان ممکن حمایت کنند.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در تور اروپایی خود و دیدارهایش با مقامات مختلف این کشورها خواستار خارج کردن نام عراق از فهرست کشورهای پرخطر در زمینه پولشویی و مبارزه با تروریسم شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا