خبر اولسرخط خبرها

وزیر منابع آبی عراق: مذاکرات با ترکیه درباره آب های مشترک به مراحل خوبی رسیده است/ امیدواریم با ایران هم به تفاهم برسیم

وزیر منابع آبی عراق در نشست وزارتی مرکز منطقه ای مدیریت آب های شهری که مقر آن در تهران است به صورت ویدئوکنفرانس حاضر شد.

میدل ایست نیوز: «مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق، در نشست وزارتی مرکز منطقه ای مدیریت آب های شهری که مقر آن در تهران است به صورت ویدئوکنفرانس حاضر شد.

براساس بیانیه رسمی وزارت منابع آبی عراق در این نشست که با حضور ترکیه، سوریه، هند، آلمان، قطر، قزاقستان، عمان و چند کشور دیگر برگزار شد، وزیر منابع آبی عراق به چالش های موجود و رقابت بر سر سرچشمه های دجله و فرات و ایجاد تأسیسات آبی گسترده در آب های مشترک کشورهای همسایه با عراق ازجمله رودخانه های زاب سفلی و کلال و کرخه پرداخت.

او گفت که این وضعیت باعث شده که عراق در تأمین آب بهداشتی شهرهای خود با مشکل مواجه شود و تغییرات زیستمحیطی در منطقه رخ دهد.

وی افزود که عراق برای تأمین نیاز آبی خود و تولید برق و پایداری زیستمحیطی نیازمند همکاری کشورهای منطقه و کشورهایی است که با آنها آب های مشترک دارد تا همگی به سهمابه خود و عراق احترام بگذارند.

الحمدانی گفت که مذاکرات عراق با ترکیه به مراحل خوبی رسیده چون اراده سیاسی لازم وجود دارد و این مذاکرات زیر نظر مستقیم نخست وزیر عراق و رئیس جمهور ترکیه پیش می رود.

وی ابراز امیدواری کرد که همین حسن نیت با ایران نیز به دست آید تا بتوان درباره آب های مشترک به تفاهم رسید.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا