خبر اولسرخط خبرها

اعلام برائت سازمان الحشد الشعبی از حمله به تأسیسات خارجی در عراق

سازمان الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی از هرگونه حمله به تأسیسات خارجی و غیر نظامی داخلی اعلام برائت کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای رسمی از هرگونه حمله به تأسیسات خارجی و غیر نظامی داخلی اعلام برائت کرد.

در این بیانیه که امروز (پنج‌شنبه 24 سپتامبر) منتشر شده آمده که حشد از زمان تأسیس در پی فتوای مرجعیت عالی شیعه با عزم راسخ برای دفاع از میهن تلاش کرده و «هیچ گاه در پی مقام  و منصبی جز نزد خداوند نبوده است».

این بیانیه افزوده که حشد به علت فداکاری‌هایش از حمایت و احترام همه شهروندان عراق برخوردار است و تأکید کرده که حشد بارها اعلام کرده که نیروی نظامی عراقی رسمی است که به همه فرمان‌های صادره از جانب فرمانده کل نیروهای مسلح پایبند است.

الحشد الشعبی تأکید کرده که هیچ از تشکیلات تابع آن و فرماندهشان هیچ نقشی در نزاع‌های سیاسی و حوادث داخلی کشور ندارد ضمن اینکه نسبت به تلاش‌هایی که برای بدنام شدنش و آسیب زدن به وجهه‌اش انجام می‌شود به‌خصوص فعالیت‌های نظامی غیر قانونی که تأسیسات خارجی یا غیر نظامی داخلی را هدف قرار می دهد و خلاف اصول حکومت‌داری است هیچ مسئولیتی ندارد و بارها از این‌گونه اقدام اعلام برائت کرده است.

این بیانیه افزوده که تلاش برخی اطراف داخلی و خارجی برای کشاندن حشد به این‌گونه مسائل تلاش برای آلوده کردن فضا و فریب افکار عمومی درباره نقش تاریخی و افتخارآفرین حشد در حمایت از خاک عراق است.

در این بیانیه تأکید شده که حشد اهتمام دوستدارانش را درک می‌کند و از آنان حمایت بیشتر طلب می کند.

ییش از این ائتلاف فتح (شاخه سیاسی الحشد الشعبی) نیز با انتشار بیانیه ای از اینگونه اقدامات اعلام برائت کرده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا