خبر اولسرخط خبرها

واکنش وزارت امور خارجه امریکا به اخبار مربوط به بستن سفارت امریکا در بغداد

سخنگوی وزارت خارجه امریکا تأکید کرد که واشنگتن به دولت عراق گفته که حملات راکتی به سفارت امریکا در بغداد «خطری جدی برای دولت عراق و هیئت های دیپلماتیک مجاور سفارت» است.

میدل ایست نیوز: یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا بامداد دوشنبه (28 سپتامبر) در واکنش به اخبار مربوط به بسته شدن سفارت امریکا در بغداد، تأکید کرد که واشنگتن به دولت عراق به روشنی گفته که حملات راکتی به سفارت امریکا در بغداد «خطری جدی برای دولت عراق و هیئت های دیپلماتیک مجاور سفارت» است.

پیش از این گزارش های متعددی منتشر شده بود درباره اینکه مایک پومپئو به مقامات عراقی هشدار داده که حملات راکتی به منافع امریکا دیگر قابل تحمل نیست و این کشور تصمیم دارد سفارت خود در بغداد را ببندد.

نشریه «وال استریت جورنال» به نقل از مقامات عراقی که نامشان را نیاورده خبر داد که «تدارکات لازم برای بسته شدن سفارت امریکا آغاز شده است».

نشریه «واشنگتن پست» نیز به نقل از «احمد ملا طلال»، سخنگوی دولت عراق، خبر داد که «امیدوار است امریکا در این موضوع تأمل بیشتری کند».

یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا که نخواسته نامش فاش شود در گفت وگو با شبکه امریکایی «الحره» در واکنش به این اخبار گفته که وزارت خارجه «نسبت به مذاکرات محرمانه دیپلماتیک وزیر خارجه با مقامات دیگر کشورها واکنشی نشان نمی دهد».

این سخنگو افزوده که «پیش تر به عراق گفته بودیم که گروه هایی که به سفارت حمله می کنند نه فقط خطری برای کارکنان امریکایی سفارت که نیز خطری برای دولت عراق و هیئت های دیپلماتیک اطراف و ساکنان منطقه و محله های اطراف آن است».

او افزود: «در حالی که امریکا برای تأمین حمایت مالی برای عراق در جامعه بین المللی و جذب شرکت های خصوصی تلاش می کند، حضور این گروه های قانون شکن بزرگ ترین مانع دربرابر افزایش سرمایه گذاری در عراق است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا