خبر اولسیاسی

«برهم صالح» در دیدار با وزیر دفاع ایتالیا: بغداد برای انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک تلاش می‌کند+تصاویر

رئیس جمهوری عراق در مقر اقامت خود در سلیمانیه از « لورنزو گرینی»، وزیر دفاع ایتالیا و هیات همراه استقبال کرد.

میدل ایست نیوز:«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در مقر اقامت خود در سلیمانیه از « لورنزو گرینی»، وزیر دفاع ایتالیا و هیات همراه استقبال کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری عراق، صالح در این دیدار بر تلاش بغداد برای تقویت مناسبات دوجانبه با ایتالیا در زمینه‌های مختلف و همکاری در مقابله با چالش‌های مختلف فرا روی منطقه و جهان از جمله تروریسم و تقویت همکاری اقتصادی و فرهنگی و تبادل تجربیات در این باره تاکید کرد.

صالح همچنین از نقش نیروهای ایتالیایی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضدداعش و پیمان ناتو و کمک‌های این کشور به نیروهای مسلح عراقی و نقش‌آفرینی در طرح‌های متعدد بشردوستانه و خدماتی قدردانی و بر اهمیت تقویت همکاری نظامی دو کشور به ویژه در زمینه تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی مختلف و ارتقای توان رزمی آنها تاکید کرد.

وی افزود که عراق با حمایت ائتلاف بین‌المللی ضدداعش و دیگر کشورهای دوست توانست بر گروه تروریستی داعش فائق آید اما هنوز جنگ با این گروه تروریستی ادامه دارد و هسته‌های خفته داعش تهدیدی برای عراق، منطقه و جهان به شمار می‌رود و هر گونه کوتاهی در تعقیب داعش و تداوم بحران‌های منطقه می تواند فرصتی برای گروه‌های افراطی به منظور جان دوباره گرفتن و انجام حملات بر شهرها و شهروندان باشد.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که دولت برای نهادینه‌سازی کشوری مقتدر و دارای حاکمیت و انحصار سلاح در دست دولت و نیز ممانعت از اقدامات قانون‌شکنانه و حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک تلاش می کند و بغداد مخالف تبدیل شدن به میدانی برای تصفیه حساب‌های دیگر طرف‌هاست.

صالح ادامه داد: عراق خواهان حمایت جامعه جهانی از جمله ایتالیا از این کشور در تحقق اهداف مذکور و تقویت مناسبات بر اساس همکاری و تحقق منافع مشترک و هم‌افزایی تلاش‌ها در مقابله با چالش‌های مختلف بین المللی است.

وی در پایان اظهار داشت: همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی می تواند روح همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه و جهان را گسترش دهد و راه را در برابر گروه‌های تروریستی که برای برهم زدن ثبات تلاش می‌کنند، ببندد.

از سوی دیگر، گرینی ضمن تشکر از رئیس جمهوری عراق، تاکید کرد که ایتالیا در حمایت از عراق در زمینه‌های مختلف به ویژه مبارزه با تروربسم و تقویت همکاری دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی در راستای تقویت پیوندهای دوستی دو کشور متعهد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا